Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.03.2009 21:51 - На един поет
Автор: tili Категория: Други   
Прочетен: 1890 Коментари: 3 Гласове:
1

Последна промяна: 16.09.2009 22:57


 За трети път започвам го това, че нощем пиша аз -
нощя добре върви ми мисълта.
Обичам и Милан Кундера,
но тъй отдавна съм го чела,
че само някакви клишета
размятат ми се из главата.
И след като се възползвах
на BlogBg от свободата
и май успях да се промъкна
в компанията талантлива
ще споделя, че
поръчаха ми да направя
икона на свети Мина.
Светец обичан и почитан,
що пази дом и носи радост
на двойки без деца,
които след искрени молитви
със свидна рожба се сдобиват.
Та първом се захванах
житието на светеца да проуча
и така се изненадах,
че само двадесет и четири
годишен , бил е той, когато
 венецът мъченически приел е.
Каква духовна сила, твърдост
във вярата е имал този юноша,
а бил и  воин римски първом.
Защо не зная,
но всички зографии
изобразяват конник белобрад.
И тъй като съм почитател
на словото антично
не мога да не съпоставя
тез стихове на мрачна безнадеждност,
с които, Адриан - прославен
езичник-император и мислител
с душата си безсмъртна
се прощава:
"Бледа, блуждаеща душице,
гост и другар на моето тяло,
ти скоро ще отидеш в място
тъмно, мрачно и студено
и край на твоите шегички."
Това е - мъдро, без илюзия
за друг живот, за райски двери...
Не зная, все пак предпочитам
да вярвам без да мисля
толкова дълбоко,
 но не без задна мисъл,
а защото на много срещи
после се надявам -
като - защо пък не - да видя
в раздумка блага
свети Мина с Диоклециан -
един друг римски император,
що за смъртта на рой светци
е отговорен..
Така идеята за опрощение
ще сложи край
на моите съмнения.

Това е, Веско Вълев,
получи си го
заради стиха си крив,
що натъжи ме
и в мисли за отвъдното ме прати.
А и с Рахманинов -
душата ми почти отлита. :-))



Тагове:   поет,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. veselinvalev - Благодаря, tili, трогнат съм. И ...
12.03.2009 22:06
Благодаря, tili, трогнат съм. И просълзен. И така те искам. Да не оставяш нощите без стихове. И - нас, твоите приятели и читатели - също.
цитирай
2. tili - Не са ми занаята стиховете,
12.03.2009 22:25
но вие нещо май ме заразихте, а пускай повече ти, че обичам да те коментирам.
цитирай
3. eleonoraknyazheva - Да ти кажа "Браво!" и тук.:)))
14.03.2009 15:15
@}--'--,--'--,----
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tili
Категория: Други
Прочетен: 4611061
Постинги: 435
Коментари: 9213
Гласове: 41667
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031