Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.12.2011 14:37 - Малта и аз
Автор: tili Категория: Други   
Прочетен: 36553 Коментари: 71 Гласове:
56

Последна промяна: 21.12.2011 22:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

И друг път съм казвала, че плановете ми винаги се променят неочаквано. Така хубаво си бях намислила и изчислила да направя едно тихо-възторжено поклонение пред гения на Антонио Гауди тази есен...Барселона, Барселона! Организирах си лятото и работата, направих всякакви проверки и резервации за самолети и хотели. Всичко си беше точно, не се очакваха никакви изненади.  Да, ама не! През септември ми откраднаха колата! Синята ми гейша! Така хубаво си прекарахме лятото, носихме се къде ли не и като я оставих за два дена да си почине - отмъкнаха я на пет метра от мен! Аз се отнасям философски към всякакви загуби, защото "Изкуството да губиш не е трудно". 
The art of losing isn"t hard to master;
so many things seem filled with the intent
to be lost that their loss is no disaster...

Но - не ми излизаха от ума думите на следователя: О, те вече са я разфасовали за резервни части, защото така струва 3 пъти по скъпо..."  И си виждам аз нежното японче да пищи в ръцете на някакви изроди и ми се къса сърцето. Гадна работа! Не ми се похваща нищо. Нали си имам добри деца, обажда ми се Митака и вика: "Мамо, взел съм ти билет и след 5 дни идваш малко при мен. Няма какво да ми се омърлушваш там и да се скапваш! Нищо не можеш да направиш, ела малко да се поразсееш."  И така - след пет дена взех самолета, но не за Барселона, а за Малта! Е, добре, каквото е писано... Пристигам аз на този мини остров след 8 часови перипетии, защото братята гърци стачкуват и висиш по летища и самолети и няма къде една цигарка да дръпнеш, но - ето ме в Малта.


image 


И сега ще постна малко от едно мое писмо до приятел, защото описва първите ми впечаятления:  "Мина време и замина и ето - дойде точният момент за писане. Седя си в полумрака на малтийската сутрин, пия кафе, навън потропва дъжд и камбаната на съседната църква се обажда през 15 минути. Неделя.

image

Това виждам от прозореца на спалнята си. Куполът на съседната църква св.Николай. И камбаната постоянно ме призовава към благочестие:)
  Ако не беше този лаптоп и тази нищожна  нощничка, можеше да представлявам нещо като Розина, седнала сред дантелите и буклите си да пише невинно писъмце на граф Алмавива с рошаво перо от райска птица или от патица по пекински:)   Трети ден как съм тук и се чувствам превъзходно. Детето живее в разкошна стара къща в чудесен старинен квартал. Стилът явно е наследствен:)    Когато съм вътре все имам усещането, че съм в някоя опера на Моцарт или Росини, а когато съм навън - не знам... Нещо като момата англичанка или доярката Маруся, попаднала в място средно между Крит и Севиля. Абе - кажи го Мароко. Малта.   И като казах Крит, да ти се оплача от гръцките роби на труда! Полетът минава през Атина, а ония юнаци стачкувааат:((( Та общо около 4 часа забавяне и висене в кошарата на летището или вътре в самолета. Близо 8 часа не можах да запаля цигара, а и дъвките ми бяха някъде си и изобщо... Не искат да бачкат като нас за жълти стотинки елините. Искат милиарди от Европата, и то - веднага.   Сега релаксирам. Тук всичко е привично и някакси различно. Дори вкусът на меда и канелата са по-други. Спокоен мек и лек живот си карат малтийците на това малко петънце сред морето. Беше ми много странно кацането. Самолетът се снишава, а пред нас - море, кораби, лодки и никаква суша. И в последния миг - пуф! Като че ли кацаш на самолетоносач:))) Хубаво! Добре, че преди няколко дни си  гледах пак "Смотаняци", та бях подготвена. Сериозно, много е странно. Била съм на Тасос, но там се приближаваш с ферибота и нещата са хоризонтални. Тук връхлиташ отгоре. Изкарах си нервите от краднатата кола върху пет акварела. Три рамкирах и донесох тук на Митака като подарък за именния му ден на 26-ти.

image

 
И измих прозорците в София преди да тръгна, за да спазя традицията.И щото бях нервна. Два пъти в годината - преди Димитровден и преди Цветница се занимавам със стъклопочистване:)) Стига им толкоз!  Ох, много ми е гот тука. Представи си едно холче, в което се влиза направо от улицата. Врата с решетки и капаци. Прозорец с дървени жалузи, полуотворени, отвън  минават хора, коли. И ти си седиш уж вътре, а всъщност си навън:))) Улиците са тесни и стръмни, а тротоарите - почти символични. Красота!  Само тоя дъжд дето вали днес, та малко ни обърква програмата. Нищо, заредила съм водка "Абсолют", сок от грейпфрут и червено италианско вино, а за манджи - да не ти разправям! Вчера напазарувахме за 120Е и дори получихме бонус три стека по 6 големи бутилки вода. Няма да умрем от глад и жажда и ще можем да се видим и да си поговорим на спокойствие. Той нали беше в Тулуза, Каркасон и Рим. Имаме да гледаме снимки на замъци и южнофренски градчета и древноримски камънаци. Винаги приемам с благодарност всичко, което Горния ни изпраща. И лошото всъщност е хубаво. Аз пък ти изпращам две нескопосани снимки от моите занимания. Много са кофти, защото ги правих в 1ч. през нощта с една ръка. Втората ми беше заета с телефона - да слушам една приятелка, която ми разказваше как предишната нощ я посетил един дух и го усетила дори физически. Не така, както си мислиш сега, мръснико! Просто я прегърнал за раменете и притиснал лицето си по средата на гърба й:))) И на другия ден получила просветление!!! То около мен какви други приятели да има? Кой просветлен, кой депресиран, само аз сияя като тиква на плет и нищо ми няма. Да ще някой да ме просветли, ама надали:) Ей така ще си ходя, забулена в мрак и затъмнение. Изпращам ти това писъмце от Острова без бутилка. Още нямам празна, но и това ще стане скоро :-))) "


image

И защото тръгнах неподготвена - сутрин прекарвах с кафето пред компа да проучвам история, да чета малтийски новини и да си правя програмата. Към обед потеглях към набелязаните обекти. С чести отклонения по пътя, защото всичко ми беше интересно. Да не говорим за кафе-паузите и шарената тълпа.
Валета беше главната ми цел.Там са почти всички музеи, история и хубосии на всяка крачка.

image

Всъщност островът си е истинска крепост.
И градската им архитектура е такава. Правили са я военни архитекти - рицари хоспиталиери.
Малтийците говорят добър английски и малтийски (вид арабски с латински окончания и ударение на първата сричка).

image

Горе е силуетът на Валета- долу - Слима и ст. Джулиан.
Църквите са около 400 и куполите им са по модела на св. Петър в Рим.

image


image


imageimage








image


image image









imageimage


















imageimage























image


Такива са общо взето впечатленията ми от малтийската архитектура. Строи се от местния жълтеникав варовик.Ако забелязвате - имат си техен, по испански образец начин да си остъкляват балкончетата на спалните. Нещо като нашенските клюкарници по кьошковете.
Нали оттук са минали финикийци, картагенци, гърци, римляни, рицари с всякакъв произход, французи и
англичани.
Само турците не са успели да оставят следи. 8000 рицари и граждани са устояли на 6 месечна обсада и са отблъснали 30000 армия и страховита флота на Сюлейман Великолепни. 

image

Сега Малта е независима република
 и е обсадена само от безбройни туристи и студенция от къде ли не.

image

Хората са усмихнати, спокойни и приветливи. Не изглеждаха особено богати, но това не им пречи да бъдат щастливи и човечни. Най-често чуваната дума е "sorry".
Който е ходил там знае каква лудница е движението, какви пълчища коли и автобуси се разминават като по чудо по тесните улички, да не говорим за паркиране! И няма нито една кола по символичните тротоарчета!

image

Започвам със забележителностите от Co Cathedral St.John.
Тази снимка и останалите от интериора съм взела от Интернет, защото не дават да се снима с флаш и папарашката ми душа не посмя да наруши величието на храма. И съответно - снимките ми не струват! Горе може да видите моя вечерна снимка от уличката. Предната фасада се ремонтира и е обвита с мрежа.

en.wikipedia.org/wiki/St._John%27s_Co-Cathedral

Който се интересува да отвори линка:)

image


imageimage










image


Толкова злато няма и в руска църква!


image



image


Подът пък съвсем нямаше начин да го снимам, защото от двете страни имаше столове. Това са гробниците на около 400 рицари. Каменната интарзия е невероятна, а чувството е неописуемо! Почит към паметта на бедните хоспиталиери. Великите им магистри са почетени с помпозни гробници в параклисите, посветени на отделните страни и на отделни патрони-светци.
Цялата църква блести в злато, с изключение на френския параклис, посветен на св.Павел, който е корабокруширал на Малта и е особено почитан.

image

Лейди английската губернаторша решила да премахне позлатата, за да придаде малко пуританска строгост на този католически разгул, нетърпим за протестантската й душа. И разбира се, започнала от главния враг - французите:) Добре, че населението се е възпротивило, та... 


image


Това е едно от най-големите съкровища на съборната рицарска катедрала и изобщо на Малта.
"Отсичането на главата на св.Йоан Кръстител" от Караваджо.
Изложена е (заедно с другата - "Св.Иероним")

image

в отделна зала и е огромна. Освен това е и единствената подписана ( на предния план) с кръвта на светеца, картина на размирния Микеланджело. Който за последно е видян жив тук, преди да се качи на кораба за последното си пътуване към Неапол. Преди това на 14 юли 1608г. е посветен за рицар на Ордена.
Като се замислиш - и големия Микеланджело не е бил от най-кротките. Дали пък не е свързано някак с името на арахангел Михаил - божият воин?
Излишно е да казвам, че почти половината от престоя ми в храма беше тук и в една зала с фламандски гоблени по картони на Рубенс и витрини с  фолианти манускрипти, изписани и изрисувани невероятно!

Рицарите са били синове на много богати благороднически семейства от цяла Европа. При постъпването си в ордена са носели и "зестра", която е постъпвала в хазната на ордена. За великите магистри пък да не говорим! Всичко, направено от 16в. до нахлуването на Наполеон е с техни средства. Всичко! Крепости, църкви, къщи, дворци, разкошни интериори...За славата на Бог и ордена!

image

Водели са скромен живот, посветен на обгрижването и лечението на ранени и болни. И не само на християни. Тук са идвали и мюсюлмани и евреи - всякакви хора са се доверявали на хоспиталиерите. Хранели са се в глина и дърво, а сребърните съдове са били за болните.
Не толкова  благоприятният климат на Малта, а сребърната дезинфекция на водата и храната са вдигали на крак повечето от пациентите. Като си помислиш, че на тези острови няма ни извор, ни рекичка - никакъв източник на прясна вода! Сега от чешмите тече питейна обезсолена морска вода, а през вековете са я събирали чрез специална водосточна система от покривите! 
И не мрънкат, че са малки, бедни, кръстопътни и т.н. Живеят и се справят с гордо вдигната глава. Внасят 80% от храната си, защото малко неща растат по тези камънаци!
Но виното им е великопепно!
Както и нашето:) Наздраве с кой каквото има!!!

Този пост стана доста дълъг. Ще следва и втора част.
Сега - довиждане и весели празници! :)))

image






Тагове:   Малта,   аз,


Гласувай:
57



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tili - Е, не!!! Къде ми
21.12.2011 14:39
отиде музиката от Хендел? Тази програма е нетърпима:(((
цитирай
2. tili - Хахахха:))))))
21.12.2011 14:41
tili написа:
отиде музиката от Хендел? Тази програма е нетърпима:(((


Сега пък като се възмутих се появи от самосебе си !!! Благодаря все пак на бога на сайта;-)))
цитирай
3. hel - Благодаря за разходката! Непла...
21.12.2011 14:54
Благодаря за разходката! Непланираните пътувания си имат своето очарование!
Весели празници!
цитирай
4. tili - Така е, hel:)))
21.12.2011 15:09
hel написа:
Благодаря за разходката! Непланираните пътувания си имат своето очарование!
Весели празници!


Светли празници и на теб!
цитирай
5. mmagy - Реверанс!!!За приказния гид!Б...
21.12.2011 15:32
Реверанс!!!За приказния гид!Благодаря за удоволствието от божествените музика,творби и представянето на това петънце в морето,прекрасна Лили!:)*
цитирай
6. tili - Благодаря, Маги!
21.12.2011 15:56
mmagy написа:
Реверанс!!!За приказния гид!Благодаря за удоволствието от божествените музика,творби и представянето на това петънце в морето,прекрасна Лили!:)*


Хубаво е да те прочете и оцени приятел:)))
цитирай
7. svoboda64 - Благодаря ти, Тили-Лили :)
21.12.2011 16:06
Отмора за сетивата и благост за душата :)

Щастливи празници и не тъгувай за "гейшата"... всяко нещо (преживяване) си е с времето и на мястото...!!!
цитирай
8. tili - Щастливи за всички ни, Боди!
21.12.2011 16:12
svoboda64 написа:
Отмора за сетивата и благост за душата :)

Щастливи празници и не тъгувай за "гейшата"... всяко нещо (преживяване) си е с времето и на мястото...!!!


Не тъгувам. Сигурно станалото е предотвратило нещо по-лошо. Твърдо вярвам, че всичко, което ни се случва е най-доброто за нас, незвисимо как ни изглежда на първо четене:)
цитирай
9. svoboda64 - Това си помислих, Лили,
21.12.2011 16:31
Но не исках гласно да го изкажа :) Дано "лошотията", необходимата "дан" да остане в старата, за да прекрачим... начисто в Новата :)

Още веднъж - дано Добро те/ни среща напред и навред!
цитирай
10. tili - Ха ха ха:))))))))))))) Появи се тук
21.12.2011 17:29
една "фотографка" да ми критикува снимките! Няма да стане, върви да си лееш злобата другаде. Тази модерация я сложих още преди две години заради теб и едни други две кикимори, които се опитваха да ме обиждат на "дакота".
Пий си хапчетата редовно северна "красавице", с извинение!
цитирай
11. hristo27 - Благодаря ти за хубавата екскур...
21.12.2011 17:36
Благодаря ти за хубавата екскурзия!
цитирай
12. phoenix2000 - Бравос на Митака и на кака Малта
21.12.2011 17:39
Само така, коя ти е следващата дестинация? При дъщерята? Забелязах нещо напоследък, че всичкото лудомладо се е изнесло в различни посоки :)))
цитирай
13. tili - Здравей, Христо!
21.12.2011 17:46
hristo27 написа:
Благодаря ти за хубавата екскурзия!


Ти готвиш ли се за именния ден:)))
цитирай
14. veninski - Браво, Лили!
21.12.2011 17:49
Браво, Лили!
цитирай
15. tili - Ами няма само ти да се изнасяш:)
21.12.2011 17:49
phoenix2000 написа:
Само така, коя ти е следващата дестинация? При дъщерята? Забелязах нещо напоследък, че всичкото лудомладо се е изнесло в различни посоки :)))


И децата искат да видят свят. Благословил ме е Господ с двама прекрасни сина, които душа дават за Мама. Винаги съм била голяма късметлийка:)
Редът на Франция е догодина - изложба във Валанс. Ще те поканя, Фениксе, готви се!
Хубави празници!
цитирай
16. erato7 - Много ми хареса в твоята компания, ...
21.12.2011 17:52
Много ми хареса в твоята компания, Тили-Лили!:)
Светли Рождественски празници!:)
цитирай
17. tili - Благодаря, Василе!
21.12.2011 17:52
veninski написа:
Браво, Лили!


Артистът се покланя на Родопите!:)
цитирай
18. mt46 - Поздрав, Тили -
21.12.2011 17:55
за чудесния постинг, написан сладкодумно, с чувство за хумор!... :)
Пожелавам ти светли, радостни коледни празници!
цитирай
19. kasnaprolet9999 - Поздрави Тили, при теб всичко е н...
21.12.2011 18:03
Поздрави Тили, при теб всичко е написано, като за учебник. Четох, гледах, края му се не вижда и все за интересни неща разказваш, пък и хубави снимки си направила. Не се ядосвай за колата-както казват хората, всяко зло за добро, иначе нямаше да изживееш всичко това, пък и да калиш за пореден път духа си.Весели празници!!!
цитирай
20. mileidi46 - Ааааа, ето те!!! Приземи ли се ...
21.12.2011 18:23
Ааааа,ето те!!!
Приземи ли се най-после ,,скитнице" :) или ще печеш коледна питка там??
Страхотна разходка си направих,аз не го умея така като теб!!Блазе ти!!! Аз и тази година останах,,на сухо":))) Докато аз дзиндзириках от студ по Видин,моите се пекоха по плажовете на канарските острови:)))
Ммммного ме беше яд:))))
ПП
И вземи сложи една китка зад ухото на тази синя пеперуда!!!,,Крадни"опит от ,,арт-фотографката"-тя прави ,,уникални арт-композиции!!!
Например:костенурка с китка на главата,коледни котаци с байраци...:)))
Има какво да научиш от този колос в арт-изкуството...и без това ,,я окрадоха "всички!!Дори Инвеститор.БГ и открадна,,джуките"от аватара ЗА РЕКЛАМА!! Ти да видиш!!! ЧУДЕСА!!!:))))))))
Така де,и ние малко да се научим на,,култура"....северна!!!
цитирай
21. tili - И аз харесвам твоята
21.12.2011 18:55
erato7 написа:
Много ми хареса в твоята компания, Тили-Лили!:)
Светли Рождественски празници!:)

компания, нежна Музо:))) Взаимно е!

И на теб и обИчните ти - Весела Коледа!
цитирай
22. tili - Благодаря, Марине!
21.12.2011 18:56
mt46 написа:
за чудесния постинг, написан сладкодумно, с чувство за хумор!... :)
Пожелавам ти светли, радостни коледни празници!

И ти хумор на заем не взимаш:)))

Светли празници!
цитирай
23. tili - Има още за писане и
21.12.2011 18:58
kasnaprolet9999 написа:
Поздрави Тили, при теб всичко е написано, като за учебник. Четох, гледах, края му се не вижда и все за интересни неща разказваш, пък и хубави снимки си направила. Не се ядосвай за колата-както казват хората, всяко зло за добро, иначе нямаше да изживееш всичко това, пък и да калиш за пореден път духа си.Весели празници!!!


показване, Вени, но по-нататък:)

Весели празници и на теб и прекрасното ти семейство! Една поморийска ми се мержелее някъде наблизо...;-))))))))))
цитирай
24. tili - Приземих се, мила и така се друснах,
21.12.2011 19:04
mileidi46 написа:
Ааааа,ето те!!!
Приземи ли се най-после ,,скитнице" :) или ще печеш коледна питка там??
Страхотна разходка си направих,аз не го умея така като теб!!Блазе ти!!! Аз и тази година останах,,на сухо":))) Докато аз дзиндзириках от студ по Видин,моите се пекоха по плажовете на канарските острови:)))
Ммммного ме беше яд:))))
ПП
И вземи сложи една китка зад ухото на тази синя пеперуда!!!,,Крадни"опит от ,,арт-фотографката"-тя прави ,,уникални арт-композиции!!!
Например:костенурка с китка на главата,коледни котаци с байраци...:)))
Има какво да научиш от този колос в арт-изкуството...и без това ,,я окрадоха "всички!!Дори Инвеститор.БГ и открадна,,джуките"от аватара ЗА РЕКЛАМА!! Ти да видиш!!! ЧУДЕСА!!!:))))))))
Така де,и ние малко да се научим на,,култура"....северна!!!


че още ми държи влага, но за това - като се видим. Сега всичко е наред. малтиеца си идва утре за няколко дни, та питката ще я пека тук:)

Него го искаха във Финладия, Исландия и Холандия. И в Малта, разбира се. И Мама го посъветва (с малко задна цел;-))) да избере Малта. Не му трябват изкукали и побелели от студ и пиене северняци. Нито скучната холандска пуста без никакво хълмче. И не сбърка. А Европата му е на час-два със самолета. Всеки уикенд може да ходи където си поиска. Да не говорим за корабните партита, които си правят през ден там:)

Ще требе да се земат некои уроци по фотошмекерлъци, мдааам! Права си, Мила ми лейди:))) Въпреки, че корифейката на фотографията вика само, че снимките ми били лоши(кога съм казвала че са добри. Колкото - толкоз, но са си мои:) И че имало краднати от Нета. Като че ли не съм го обявила в поста. Ама чукча не чете. Той само снима и пише псевдопоезия за радост на дебилите.

Хубави и светли празници на цялата ви дружина там!!!
цитирай
25. mileidi46 - Ахааааааа...някакъв потаен по комшииски заговор долавям в този ,,код"-поморийска"!А?
21.12.2011 19:24
tili написа:
kasnaprolet9999 написа:
Поздрави Тили, при теб всичко е написано, като за учебник. Четох, гледах, края му се не вижда и все за интересни неща разказваш, пък и хубави снимки си направила. Не се ядосвай за колата-както казват хората, всяко зло за добро, иначе нямаше да изживееш всичко това, пък и да калиш за пореден път духа си.Весели празници!!!


показване, Вени, но по-нататък:)

Весели празници и на теб и прекрасното ти семейство! Една поморийска ми се мержелее някъде наблизо...;-))))))))))

Заговорнички!!! Ще ви изловя аз!!!:))))))
цитирай
26. mirandolina - Ееееех, най-после !:)))
21.12.2011 19:29
Аз обаче първо гласувах, а после ще четем постинга ТРИМАТА / знаеш кои.../:))))) Само като слушам музиката си представям колко ли ще е интересна информацията и преживяното !:)))
Целувки от нас !!! Весели празници !!!
цитирай
27. inel379 - Ех, ако знаеш само как чудесно се разтоварих с твоя постинг, Тили!
21.12.2011 19:32
Дойде ми направо по поръчка!
Последните две седмици ми бяха толкова натоварени в училище, че нямах почти никакво истинско време за себе си. Когато подготовката за събитията ти диша във врата, а купонът нон стоп си върви, емоциите /макар и позитивни/изтощават.
Но...тук при теб се закотвих и блаженствах егоистично с прекрасната музика и твоето сладкодумие, с което хем се ограмотявах, хем се забавлявах!
Материалните несгоди са временни, скъпа!
Според философите, така сме по-близо до боговете.
Да сме живи и здрави за малко просветление, ама редовно!:)
Знай, че не сияеш сама на плета!:)
И как няма!
Страхотна културна програма!
Малка Малта - големи чудесии!
Разбулваш всякакви затъмнения и по дневно, и по вечерно време!
Сега, ако и сняг завали, приказката ще продължи с още удоволствия!
Благодаря ти, мила!
Свалих си твоята синя красавица!
Имаше някаква песничка, че всичко хубаво на този свят е синьо!
Не зная дали всичко, но творението ти е самата крилата нежност!
Прегръдка за теб!:)
цитирай
28. idealist - Чудесен
21.12.2011 19:43
и интересно поднесен пътепис, благодаря Тили! :)
цитирай
29. vostroto - :)Тили
21.12.2011 20:14
Остави ме без дъх дъх с този постинг! Приключения (само това с колата, малко...), перипетии, емоции, красоти! Страхотно си описала всичко - много свежо, и интересно:)
Насладих се на чудесията ти!:)
Благодаря ти, че я сподели!:)
Поздрави!:)
цитирай
30. tili - Ооо, я стига!
21.12.2011 20:20
mileidi46 написа:
tili написа:
kasnaprolet9999 написа:
Поздрави Тили, при теб всичко е написано, като за учебник. Четох, гледах, края му се не вижда и все за интересни неща разказваш, пък и хубави снимки си направила. Не се ядосвай за колата-както казват хората, всяко зло за добро, иначе нямаше да изживееш всичко това, пък и да калиш за пореден път духа си.Весели празници!!!


показване, Вени, но по-нататък:)

Весели празници и на теб и прекрасното ти семейство! Една поморийска ми се мержелее някъде наблизо...;-))))))))))

Заговорнички!!! Ще ви изловя аз!!!:))))))


Ние тук от една година очакваме една римска бутилка да доплува... Несериозница такава! Няма какво да ни излавяш. Идвай и се присъединявай. Слава на Емо, повелителя на поморийската с туршийка:)))
цитирай
31. tili - Що пък само ТРИМАТА?
21.12.2011 20:23
mirandolina написа:
Аз обаче първо гласувах, а после ще четем постинга ТРИМАТА / знаеш кои.../:))))) Само като слушам музиката си представям колко ли ще е интересна информацията и преживяното !:)))
Целувки от нас !!! Весели празници !!!

Божидар не се ли научи да чете? Не ми се вярва! И е време да станете ПЕТИМА! Само не казвай на Катюш, нали, че ще ми се ядоса и няма да ми даде хортензията. Ей, адаши, обичам ви заедно и поотделно!
Merry Christmas!!!:)))
цитирай
32. tili - Здравей, ДеНиро!
21.12.2011 20:27
vostroto написа:
Остави ме без дъх дъх с този постинг! Приключения (само това с колата, малко...), перипетии, емоции, красоти! Страхотно си описала всичко - много свежо, и интересно:)
Насладих се на чудесията ти!:)
Благодаря ти, че я сподели!:)
Поздрави!:)


Дишай, Лъки, дишай морски въздух и свобода! Ти поне го можеш:) Привет!!!
цитирай
33. tili - И аз благодаря
21.12.2011 20:30
за първия ти коментар тук, Идеалист!
idealist написа:
и интересно поднесен пътепис, благодаря Тили! :)

цитирай
34. tili - Здравей, Инел!
21.12.2011 20:36
inel379 написа:
Дойде ми направо по поръчка!
Последните две седмици ми бяха толкова натоварени в училище, че нямах почти никакво истинско време за себе си. Когато подготовката за събитията ти диша във врата, а купонът нон стоп си върви, емоциите /макар и позитивни/изтощават.
Но...тук при теб се закотвих и блаженствах егоистично с прекрасната музика и твоето сладкодумие, с което хем се ограмотявах, хем се забавлявах!
Материалните несгоди са временни, скъпа!
Според философите, така сме по-близо до боговете.
Да сме живи и здрави за малко просветление, ама редовно!:)
Знай, че не сияеш сама на плета!:)
И как няма!
Страхотна културна програма!
Малка Малта - големи чудесии!
Разбулваш всякакви затъмнения и по дневно, и по вечерно време!
Сега, ако и сняг завали, приказката ще продължи с още удоволствия!
Благодаря ти, мила!
Свалих си твоята синя красавица!
Имаше някаква песничка, че всичко хубаво на този свят е синьо!
Не зная дали всичко, но творението ти е самата крилата нежност!
Прегръдка за теб!:)


От кого такова съпреживяване ако не от теб:) Ти всичко разбираш, нямам какво да добавя, освен, че по някое време така се бях доближила до Бог, че почти ме изгори! Това си е опасно, нали знаеш? Сега съм на почтително разстояние, надявам се:)

Прегръдка и светли рождественски празници!
цитирай
35. 4aiotgluhar4e - Тили, ако чуваш бурни овации, аз съм ...
21.12.2011 22:46
Тили, ако чуваш бурни овации, аз съм :))) Чакането на репортажа си струваше, че и отгоре! Защото не е просто репортаж, цял спектакъл си ни подарила. Благодарности и още овации!!!

Гледах, четох, слушах, щраках по снимките и пак, и пак, и пак... Като дете пред витрина с бонбони :) Очите ми останаха в онази катедрала, за Караваджо да не говорим. Ще се докопам аз до там, даже ако трябва да плувам до там :)

Не се ядосвай за своята гейша. Да знаеш, че синята й душа също е била с тебе в Малта, останалото е просто опаковка.

И пу, четвъртата снимка си осиновявам да ме дърпа да надникна точно през тази дупка на живо и аз :)))

Весели празници, Тили, и щастливи дни с детенце - от това по-велико тайнство няма. Животът е хубав, нали :)))
цитирай
36. ketcakuatl - НЯМА НУЖДА ОТ МНОГО ДУМИ
21.12.2011 22:53
Понякога е нужна само една. Моята е -Сладуранка....
цитирай
37. tili - Няма да се хабиш да плуваш
21.12.2011 23:31
4aiotgluhar4e написа:
Тили, ако чуваш бурни овации, аз съм :))) Чакането на репортажа си струваше, че и отгоре! Защото не е просто репортаж, цял спектакъл си ни подарила. Благодарности и още овации!!!

Гледах, четох, слушах, щраках по снимките и пак, и пак, и пак... Като дете пред витрина с бонбони :) Очите ми останаха в онази катедрала, за Караваджо да не говорим. Ще се докопам аз до там, даже ако трябва да плувам до там :)

Не се ядосвай за своята гейша. Да знаеш, че синята й душа също е била с тебе в Малта, останалото е просто опаковка.

И пу, четвъртата снимка си осиновявам да ме дърпа да надникна точно през тази дупка на живо и аз :)))

Весели празници, Тили, и щастливи дни с детенце - от това по-велико тайнство няма. Животът е хубав, нали :)))


до там , Чайче! Къщата на детенцето е триетажна и има много място. Ако не се насели с някоя госпойца междувременно:))) Ама пак има достатъчно. Та - догодина през септември се дигаме и - там. На аванта, хехех:) Само самолета - около 240Е але-ретур и малко джобни з музеи и за кафе. И един сладолед Стробери - вкусееен на улицата:))) Лятото ми е посветено на френски авантюри, много сериозни, да видим дали няма да ме отвее към Мадагаскар, напр. О, не! Имам срок и дата!!!

А детенце тръгва утре сутрин и вечерта ще си пием Бушмилса тука, ухилени като
репички:))) Ако е рекъл Господ!

Животът е хубав, Чайче, така е! Да му се наслаждаваме:)))

http://youtu.be/EZXlCUNm9cg
цитирай
38. tili - Хехехех:)))))))))), Пернати,
21.12.2011 23:37
ketcakuatl написа:
Понякога е нужна само една. Моята е -Сладуранка....


разбираме се без думи ние, островитяните.

Весела Коледа на теб и семейството!!!
цитирай
39. magnoliya - Ех,
21.12.2011 23:39
колко красота си събрала в този пост!
Картина, снимки и чудесен пътепис - браво!
Весели празнични дни!
цитирай
40. tili - Това е встъплението, Магнолия.
22.12.2011 00:25
magnoliya написа:
колко красота си събрала в този пост!
Картина, снимки и чудесен пътепис - браво!
Весели празнични дни!


Има още доста, но - като му дойде времето:)

Весела Коледа и на теб и на всички, които обичаш!
цитирай
41. razkazvachka - Пъстра година - и другата да е такава!
22.12.2011 01:23
Пък и не пропускаш инфо - така и ние се кефим.
(тоя Хендел е голям досадник в 01.23 ч.)
цитирай
42. scarlety - И аз се спрях на една дума- Страхотно!:)
22.12.2011 07:05
Страхотна екскурзия,стахотно представяне,страхотни снимки,страхотен кеф!:)
Нацелих точния постинг рано сабахлен с кафето;)))
Поздрави,Тили и весели празници!:)
цитирай
43. tili - Наздраве с едно латте, Скарлети:)))
22.12.2011 07:47
scarlety написа:
Страхотна екскурзия,стахотно представяне,страхотни снимки,страхотен кеф!:)
Нацелих точния постинг рано сабахлен с кафето;)))
Поздрави,Тили и весели празници!:)


Нещо бях позагубила енергия, но се надявам на някакъв прилив през новата година.
Весели празници и на теб и много късмет!:)
цитирай
44. tili - С извинение за среднощния Хендел;-)))
22.12.2011 08:00
razkazvachka написа:
Пък и не пропускаш инфо - така и ние се кефим.
(тоя Хендел е голям досадник в 01.23 ч.)



И виж сега какво ми напророкува миналия януари:
22. razkazvachka - Тили, написах ти тълкувание в рима, но тъпанарката мрежова роботка завидя и ме зацикли -
08.01 20:46
затова ти го пиша сега с думи прости, но е същото:
Символиката на сънищата ти казва че:
В слънчев синьо-януарски ден ще ти се обади забравен глас и ще те накара необосновано да се разходиш по пътечки, които не си подозирала, че още съществуват. И докато ходиш-бродиш - ще минеш покрай невзрачно туристическо бюро, ще влезеш и ще си запазиш пътуване през месеца на Възкресението. По море.
....................................

И да ми донесеш бял, бодлив рапан:)))

**********************************************

Почти 1:1:))) Бодливият рапан те очаква! Напролет ще си взема нова колица и ще скоча до Джумаята ако не се появиш до тогава.

Айде, хепи да е Новата! Да боднем по още нещичко;-))))))
цитирай
45. nicodima - Тили, Тили, толкова ти се зарадвах, че...
22.12.2011 08:40
изпитвам угризения, че изчезнах за толкова дълго...
Понесох изпитания...
Но сега и аз съм като тиква на плет! И гледам япончето като очите си!
Щото не мога да рисувам, за да преодолея загубата : (...
...
В приказен свят си била...
Да са живи и здрави децата ни, че ни отварят очите...
Поздрави - хора като тебе са в състояние да ме накарат да се върна!
цитирай
46. hristo27 - Благодаря ти за хубавата екскур...
22.12.2011 08:47
tili написа:
hristo27 написа:
Благодаря ти за хубавата екскурзия!


Ти готвиш ли се за именния ден:)))



Естествено! Жалкото е, че няма тогава да бъда в Малта /поне/ ... :))))
цитирай
47. stela50 - Приказно ...
22.12.2011 09:05
Благодаря за споделените моменти , Тили .
Светли и щастливи празници !
цитирай
48. lubara - Поздрави, tili!
22.12.2011 09:07
Ако трябва да кажа с няколко думи нещо, то това е: Страхотно разказано, направо за пътеводител на свободни и влюбени в живота души. Като Тилито-Лилито!
цитирай
49. iliada - Моите благодарности за поста Тили ...
22.12.2011 09:49
Моите благодарности за поста Тили -Мили!Разкош!Ще отида в Малта през Новата година , а на теб пожелавам през 2012 хиляди нови красиви емоции по различни дистинации!:)
цитирай
50. monaliza121 - Започнах снощи да чета, но ми се с...
22.12.2011 10:17
Започнах снощи да чета, но ми се спеше и реших да не скверня разходката с полубудно състояние.:) Не се съмнявах, че турът ще бъде интересен, затова напирах толкова за продължението.:) Тъкмо се питах, това жълтото дали не е злато и прочетох, че повече от в руска църква:). А за пода ще си мечтая да го видя не две, а с четири очи.:)
Весели празници, Тили!
Извинявай, но на Хендел не му обърнах много внимание, хихи:)))
цитирай
51. анонимен - Възприемам постинга ти като
22.12.2011 10:56
коледен дар. Весели празници, Лили!
цитирай
52. tili - И аз благодаря
22.12.2011 11:10
stela50 написа:
Благодаря за споделените моменти , Тили .
Светли и щастливи празници !


за комента и поздравите, Стела!

Да сме живи и здрави малко късмет ако може:)))
цитирай
53. tili - Здравей, Любо!
22.12.2011 11:12
lubara написа:
Ако трябва да кажа с няколко думи нещо, то това е: Страхотно разказано, направо за пътеводител на свободни и влюбени в живота души. Като Тилито-Лилито!


Ако душата ни не е свободна за какво ни е другото, нали?

Хубави празници!
цитирай
54. tili - Отиди непременно!
22.12.2011 11:14
iliada написа:
Моите благодарности за поста Тили -Мили!Разкош!Ще отида в Малта през Новата година , а на теб пожелавам през 2012 хиляди нови красиви емоции по различни дистинации!:)


Винаги се намира местенце за още един артист:)))

Хубаво пожелание, благодаря, да ти се връща, Илиана!
цитирай
55. tili - Какво сте се захванали с горкия
22.12.2011 11:18
monaliza121 написа:
Започнах снощи да чета, но ми се спеше и реших да не скверня разходката с полубудно състояние.:) Не се съмнявах, че турът ще бъде интересен, затова напирах толкова за продължението.:) Тъкмо се питах, това жълтото дали не е злато и прочетох, че повече от в руска църква:). А за пода ще си мечтая да го видя не две, а с четири очи.:)
Весели празници, Тили!
Извинявай, но на Хендел не му обърнах много внимание, хихи:)))


Хендел двете с Разказвачка, мъ? Малко барок не вреди:)))
А подът с гробниците е действително уникален! Такъв символ - красотата на смирението под краката ни.

Щастливи празници, МонаЛиза:)))
цитирай
56. tili - Подарявам ти го
22.12.2011 11:19
parasol написа:
коледен дар. Весели празници, Лили!


от сърце, Слави!
Здрави и благополучни през Новата!!!:)
цитирай
57. magicktarot - Еееххх, Тили! И аз ти благодаря много-много-много за това споделено преживяване!
22.12.2011 12:09
Акварелът със Синята пеперуда е невероятен! А по реакциите на колегите съблогъри и моята - мога да кажа само едно - "навсякъде, където е Тили, е прекрасно!"...

Весели зимни празници!:)*
цитирай
58. tili - Никодима, ако знаеш на
22.12.2011 13:42
nicodima написа:
изпитвам угризения, че изчезнах за толкова дълго...
Понесох изпитания...
Но сега и аз съм като тиква на плет! И гледам япончето като очите си!
Щото не мога да рисувам, за да преодолея загубата : (...
...
В приказен свят си била...
Да са живи и здрави децата ни, че ни отварят очите...
Поздрави - хора като тебе са в състояние да ме накарат да се върна!


мен какви премеждия ми минаха през главата... Не е за разправяне и колата е нищо пред тях! Ама не се предавам. Скачам на крака като Неваляшка:) Чудесиите се случват непрекъснато, а децата са главното от тях. Да са ни живи и здрави!

Изчезване, връщане - всичко е относително. Важното е да не изневеряваме на себе си и на тези, които обичаме!

Хубави празници и спокойна година!
цитирай
59. tili - Вярно е, Маджик:)))
22.12.2011 13:44
magicktarot написа:
Акварелът със Синята пеперуда е невероятен! А по реакциите на колегите съблогъри и моята - мога да кажа само едно - "навсякъде, където е Тили, е прекрасно!"...

Весели зимни празници!:)*


Имам дарбата да откривам прекрасни местенца, а непрекрасното приемам с чувство за хумор:)))

Щастлива Нова година от мен!:)
цитирай
60. sherif - Хубави снимки.
22.12.2011 13:48
:)
цитирай
61. tili - Нали;-)))))
22.12.2011 14:10
sherif написа:
:)

цитирай
62. ckarlet - Браво, Тили! Невероятна разходка и ...
22.12.2011 20:26
Браво, Тили! Невероятна разходка и с такъв заряд...
Щастливи празници и от мен, мила!
цитирай
63. elineli - Диригенте !!!!!
22.12.2011 21:57
Босите ми крака по студените плочи на Сент Джон ... оживяха в представите и в очакванията ми ! Безпределни благодарности за преживяването . С прегръдка :)*
цитирай
64. martiniki - удоволствие ми беше:)
23.12.2011 05:59
Надникнах онзи ден, но нямах никакво време и сега си намерих такова - на спокойствие, само вятърът ми прави лоша компания;))

Така си го написал, че ми се тръгва тутакси - точно остров - блаженство, спокойствие, безметежност - залива ( а изглежда така гъсто застроено, а се чувства, че се диша така свободно)
Акварелът е страхотен - пролет
цитирай
65. mileidi46 - :))
24.12.2011 16:37
Вълшебна Коледа!!!
за теб и за всички,които носиш в сърцето си...
От все сърце!!!
Прегръдки!!!
цитирай
66. vostroto - Тили-Лили:)
25.12.2011 15:00
Честито Рождество Христово, лейди!
Пожелавам ти много здраве, щастие, любов, и приключения!:)
Здраве, и щастие на близките ти!
Наздраве, приятелко!:)
цитирай
67. monaliza121 - Честито Рождество Христово!
26.12.2011 16:34
Просто бъди щастлива!:)) Господ обича и закриля щастливите души!:))
цитирай
68. mirandolina - Честито Рождество Христово !:)
28.12.2011 20:37
Ето че дойде момента, когато Катеринка имаше свободни минути и и прочетох постинга ! Изслуша всичко с интерес, видя снимките, накрая каза - "Много хубаво го е написала, интелигентна жена !":))))
Поздрави от нас...и да си вдигаш тИлифончето......:)))
цитирай
69. 4aiotgluhar4e - Честита Коледа, Тилиииии :)))))))
29.12.2011 00:30
Желая ти най-здравата, щастлива и късметлийска нова година, която можеш да си представеш и разни хубави неща, дето не си ги представяш, но те изненадват приятно :)
Наздраве! http://youtu.be/NKlwSm7fxYw
цитирай
70. tili - И честита Нова година, Чайче!
30.12.2011 09:23
4aiotgluhar4e написа:
Желая ти най-здравата, щастлива и късметлийска нова година, която можеш да си представеш и разни хубави неща, дето не си ги представяш, но те изненадват приятно :)
Наздраве! http://youtu.be/NKlwSm7fxYw


Дай Боже всичко да стане така, както ми го пожелаваш! За всички ни да бъде!

Ето ти едно поздравче - стара песен на още по-древен глас:)))

http://youtu.be/9C314X-IVTw
цитирай
71. georgibogdanow - Прекрасна разходка,
30.12.2011 10:13
виждам я чак сега. Снимки, текст - нямам думи!

Весело посрещане на Новата година и се надявам Добрият старец бъде много щедър с теб и обичните ти хора през идната 2012 г. :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tili
Категория: Други
Прочетен: 4610527
Постинги: 435
Коментари: 9213
Гласове: 41667
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031