Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.02.2012 15:47 - Какво като е зима?
Автор: tili Категория: Други   
Прочетен: 9190 Коментари: 24 Гласове:
46

Последна промяна: 01.04.2012 03:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
И лятото ще дойде...

image


ЕЛИСАВЕТА БАГРЯНА

МАНСАРДНИ МЕЧТИ

Тази нощ моята мисъл лети като огнена комета
в междузвездното пространство.
Тази нощ моят копнеж опасва
като Млечен път Земята.

      О, това възнесение на поета,
това лирическо пиянство,
тази неутоленост на душата!

 Защо ми даде това тяло и
този безпределен дух, о Боже?
Тази жажда за всички морета,
този глад за петте континента,
това сърце за всички раси на земята
- за врага и брата?

 Къде и как да избягам от собствената си кожа -
аз весталка, мегера и дева,
аз, бедна дъщеря на Ева?

Вечно ли ще нося като охлюва на гърба си
черупката на ористта си?
Никога ли няма да видя белите северни сияния,
да прелетя над тропиците и Атлантика?
Никога ли няма да стъпи кракът ми по островите на Океания
и да потъне погледът ми
в южните съзвездия на Пасифика?

 Защо не мога да застана пред гишето на пътническото бюро,
дето пъстрата карта на земята
виси опъната на стената
като кожата на одрана пантера,
да вдигна ръка спокойно и самоуверено,
да опиша една безконечна крива линия с малкото си перо,
да кажа: - Дайте ми билет за този рейс! -
И да потегля с първият експрес...

 Но аз не съм американски милиардер, колониален плантатор,
златотърсач, мошеник, фалшификатор.
Не съм англичанин-турист,
моряк или авиатор,
нито знаменит артист,
нито "звезда", нито дори "мис"...

 Казват, божа искра в мене тлее,
но, знам, която ме е залюляла, тя ще ме и долюлее:
ще живея като всеки безприютен бохема,
който мечтае да напише гениална поема,
и ще предам богу дух като всеки български поет,
като завещая:
на хазайката някой неизплатен наем,
на другарите - някой абонамент и дребен заем
и на поколенията - някой и друг вдъхновен ред,
неутоления си глад и жажда
и философския въпрос: защо човек се ражда?

 Вие, които ме разбирате и обичате,
когато умра, недейте да ме оплаквате и кичите.
Сложете ми наместо постеля картата на земното кълбо,
наместо покров - картата на звездното небо
и напишете:

      Спи мирно между земята и небето,
бедни поете.






Тагове:   лято,   зима,   балони,   багряна,


Гласувай:
46



Следващ постинг
Предишен постинг

1. haralanov - Ще дойде лятото...
10.02.2012 15:52
Ще дойде...:)
цитирай
2. tili - Е, не може да бъде!
10.02.2012 15:58
haralanov написа:
Ще дойде...:)


Драго ми е драги г-н Хараланов да се позабавляваме със сапунени мехури тук:)))
Привет, Минчо!
цитирай
3. vostroto - Поздрави, Тили! Стана ми хубаво ...
10.02.2012 18:21
Поздрави, Тили! Стана ми хубаво тук:)
цитирай
4. mamkamu - Да бе, ще дойде на куково лято :) Н...
10.02.2012 18:43
Да бе, ще дойде на куково лято :) Направо имам чувство, че ще си е вечна зима... :)
цитирай
5. martiniki - :))
10.02.2012 18:48
Прекрасни балони - големи и цветни като мечтите за лято - поне моите през последната седмица са такива
билет за рейса към лятото, моля!
цитирай
6. mrazekoff - Лили, ще дойде лятото,
10.02.2012 19:51
но ние няма да сме същите...
Ще дойде лятото, ще се стопли Земята и нашите мечти ще литнат, а когато стане пак непоносимо топло ще си спомняме за студената зима, но в самия му край пак ще си припяваме ....Нека да е лято - само да е лято!!!!
Ще дойде и дай Боже по-бързо това да стане...:)
Толина и душевна хармония ти пожелавам на теб и на всички около теб!!!!
цитирай
7. hristo27 - Ще дойдеееее. След 3-4 месеца.
10.02.2012 20:19
Ще дойдеееее. След 3-4 месеца.
цитирай
8. kasnaprolet9999 - Моля. . моля. . . . ред тук трябва да ...
10.02.2012 20:46
Моля..моля....ред тук трябва да има, никакви протекции за лятото, първо съм аз:)))
Много хубаво стихотворение мила, много точно. Поздрави!!
цитирай
9. tili - И на мен ми е хубаво.
10.02.2012 21:16
ДеНиро, че си на поляната:)
vostroto написа:
Поздрави, Тили! Стана ми хубаво тук:)

цитирай
10. tili - Не бъди черноглед,
10.02.2012 21:17
mamkamu написа:
Да бе, ще дойде на куково лято :) Направо имам чувство, че ще си е вечна зима... :)


сини ми приятелю. Ще дойде, ако не тая година - друга!!!
цитирай
11. tili - За теб - безплатно, Марти:)
10.02.2012 21:20
martiniki написа:
Прекрасни балони - големи и цветни като мечтите за лято - поне моите през последната седмица са такива
билет за рейса към лятото, моля!


Влизай в големия балон и снимай!;-)
цитирай
12. tili - Туй с хармонията, Стефане е
10.02.2012 21:22
mrazekoff написа:
но ние няма да сме същите...
Ще дойде лятото, ще се стопли Земята и нашите мечти ще литнат, а когато стане пак непоносимо топло ще си спомняме за студената зима, но в самия му край пак ще си припяваме ....Нека да е лято - само да е лято!!!!
Ще дойде и дай Боже по-бързо това да стане...:)
Толина и душевна хармония ти пожелавам на теб и на всички около теб!!!!


божА работа. А че няма да бъдем същите - то е ясно. Да видим какво има надолу по реката докато можем, нали?
Привет, приятелю!

http://youtu.be/iS7La6pnnno
цитирай
13. tili - Ей, колега, ти да не
10.02.2012 21:24
hristo27 написа:
Ще дойдеееее. След 3-4 месеца.

завеждаш "Черен хумор" тук???
Да не чувам и да не виждам такива прогнози! ;-)))
цитирай
14. tili - E, az kato нетърпелив
10.02.2012 21:28
kasnaprolet9999 написа:
Моля..моля....ред тук трябва да има, никакви протекции за лятото, първо съм аз:)))
Много хубаво стихотворение мила, много точно. Поздрави!!


бързак се зареях с кондора сред балоните.
Права си, само побързай, миличка;-))) Чакаме!!!
цитирай
15. eleonoraknyazheva - Космополитен стих...:)))
10.02.2012 21:30
Поклон пред таланта на Багряна.:))
Браво и на теб, Лили, че се сети да го споделиш с нас.:)
цитирай
16. monaliza121 - Защо ми даде това тяло и този бе...
10.02.2012 21:30
Защо ми даде това тяло и
този безпределен дух, о Боже?
Тази жажда за всички морета,
този глад за петте континента,
това сърце за всички раси на земята
- за врага и брата?

Бих написала нещо, но ще бъде като петно върху тази изящност...

Поздрав, Тили! Въобще не съм си помислила, че няма да дойде... лятото. Ние на морето, за едното лято живеем.:)))
цитирай
17. tili - Ели, нали знаеш, че
10.02.2012 21:41
eleonoraknyazheva написа:
Поклон пред таланта на Багряна.:))
Браво и на теб, Лили, че се сети да го споделиш с нас.:)


си падам по оригинали:)
цитирай
18. tili - И ние тук из високите
10.02.2012 23:31
monaliza121 написа:
Защо ми даде това тяло и
този безпределен дух, о Боже?
Тази жажда за всички морета,
този глад за петте континента,
това сърце за всички раси на земята
- за врага и брата?

Бих написала нещо, но ще бъде като петно върху тази изящност...

Поздрав, Тили! Въобще не съм си помислила, че няма да дойде... лятото. Ние на морето, за едното лято живеем.:)))


шопски полета само чакаме да облечем белите летни ризи:) И да се реем из облаците...
Привет, МонаЛиза!
цитирай
19. inel379 - И сега на пързалките има много смях!
11.02.2012 02:27
Много възторг пред бялата красота на зимата!
Да не бързаме толкова!:)
Да се порадваме на подареното ни съвършенство, преди да хвърлим дебелите дрехи и да изложим на слънчевите целувки зажаднелите за нежната топлина на лятото тела!
"Как ще спреш ти мене волната..."
Вълшебна белоснежна нощ, скъпа Тили!:)
цитирай
20. tota - Какво като е зима!
11.02.2012 12:14
Сега и е времето ...Да помечтаем за лятото...после отново за нея ...Важното е да има мир и да няма нещастия...

Поздрави, Лили!
цитирай
21. veninski - Още много лета ще дойдат. . . И през ...
11.02.2012 12:42
Още много лета ще дойдат... И през всичките бъди себе си, Лили!
цитирай
22. 4aiotgluhar4e - Обещаваш ли? :)))
11.02.2012 20:09
Страхотно! Стоплиха ме тези фантастични балони след днешното зинзирикане. И ми се прииска да се излегна на такава зелена поляна и да ги ловя, като дойдат...
цитирай
23. tili - Eдно време пускахме
11.02.2012 21:16
хвърчила с децата. Правехме си ги сами и големият майсторлък беше да се уцели дължината на опашката:) Но чувството като се издигне високо под облаците и започнеш да тичаш с въжето е неописуемо. Струва ти се, че ще излетиш.

Това с балончетата ми се струва по-лесно. Трябва да се опита.

Долу АСТА!!!
Да живее свободата:))))))))))))
цитирай
24. jabalka - Прекрасно е като мечта...!
12.02.2012 13:39
С пожелание за топло очакване - "Човекът който правеше мечи с ръцете си, превърна ги в балони , на слънцето подари ги!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tili
Категория: Други
Прочетен: 4610605
Постинги: 435
Коментари: 9213
Гласове: 41667
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031