Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.10.2019 21:47 - Доброта без граници
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3664 Коментари: 19 Гласове:
38


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Няколко момента , освен тези, които споделих в предходния постинг , ме впечатлиха силно в Турция!
В Саръ Кьой посетихме ресторант.  Имаше музикална програма.  Може да е било отиграно, но водещият обяви ,че тя, програмата започва с Българската " Бяла роза"!След нея идва редът на кючеците . А имаше групи откъде ли не.....

Обикновено реакцията там,  като разберат какъв си,  е " Комшу" Следователно те чувстват по-близък от останалите, на база съседството!  Така си е , обикновените хора могат да живеят в сговор, независимо от етническата  им принадлежност В блатото  на войните ги тикат политиците и провокаторите!.......

В Бурса, до мястото,  където са погребани първите султани има един хан Нарича се " Коза хан"
Не е свързан с интелигентното животно, а с коприната!  Коза означава пашкул на копринената буба Вече не е хан на преминавашите керванджии , а сградата е изпълнена с магазини, в които се продават предимно дрехи от коприна.  Пред нас бързо се движеше човек.  Може би е дочул разговора ни .Обърна се към нас и закачливо обяви, че само за Българи има намаление от 50% ? Вероятно  щяхме да го последваме, но от един магазин изкочи човек и ме попита от Варна или от Бургас съм?Изненадах се, позна,  може би тенът ме е издал?
На свой ред го попитах откъде е?
Бил от Батак?
Направо изумях Той явно забеляза и се коригира, от Нова махала бил.
Разбира се ,че знам селото . Сега той се изненада.  Казах му ,че съм израснал в този край, майка ми е родом от Пещера.........
Изненадите следваха една след друга.  И неговата майка била от Пещера, от Сивата махала.  Така наричаха турската махала, защото боядисваха външната мазилка на къщите в синьо.  А прозорците на къщата ни гледаха точно към нея.  В града имаше много махали- турска, помашка, циганска, влашка, гръцка...Сигурно пропускам някоя Живееха отделно хората, но иначе нямаше пререкания между тях на база етнос!  Град с около 15 хиляди жители, възрастните се познаваха помежду си и бяха задружни, готови да помогнат винаги на нуждаещ се!

Спомням си нещо по тъжен повод. Когато след време ми казаха за смъртта на баба ми, леля ми ми показа и снимки от погребението й Изумих се, колко много хора имаше През сълзи споделих това с нея Тя се разплака и каза, че целият град се е събрал на погребението й.  Дошли хора и от Сивата махала, която е на другия край на града
 - Беше добър човек, затова-  такъв беше детският ми извод
Леля ми само успя да каже" Да" и избухна в ридания....

На новия познайник, на раздяла казах ,че светът е малък! Никога не бих предположил,че в Бурса може да срещна човек, който също е свързан с Пещера!?
Той кимна в знак на съгласие
Разделихме се като първи приятели!
Обикновените хора могат да живеят в приятелство и разбиране Политиците са тези, които  не са заинтересовани да ги има!?.....



Гласувай:
38


Вълнообразно


1. kvg55 - leonleonovpom2,
14.10.2019 21:56
Икономическите различия разделят хората.
цитирай
2. donchevav - Здравей, Лео! Току-що ти оставих ...
14.10.2019 22:54
Здравей, Лео! Току-що ти оставих пространен коментар под предишния ти постинг:), но новият ти разказ ме вдъхнови да споделя и моя една случка по темата "Светът е малък".
Стоя си в минералния басейн и за да минава по-бързо времето, се заговарям с една приятна жена. От дума на дума научавам, че е от Бурса, че има роднини в Северна България, точно от моя град - и се оказа сестра на моя дългогодишна колежка в училище. Зарадвах се и предположих, че след почивката в Хисаря ще й отиде на гости. Но тя изведнъж се притесни и взе да ми разказва надълго как сестра й не я поканила на сватбата на дъщеря си А аз си представих, като знам дереджето на колежката ми, че и на съпруга й, също учител, как докрай са се мъчили да редуцират списъка на гостите, за да издържат на масрафа с нищожните тогава учителски заплати. А сестрата от Бурса, като гледам как летуваше с цялото си домочадие, едва ли щеше да дойде само с мъжа си. Впрочем причината можеше да е съвсем друга, но аз тогава това си помислих. Обещах да не казвам, че съм я виждала - взех си грях на душата, но и до днес дума не съм споменавала на колежката:)))
А сестрата беше заможна - спомням си, че имаха сладкарски цех и магазин на чаршията и че и двамата й синове бяха завършили в Америка.
Поздрави, Лео, и благодаря за интересния разказ!
цитирай
3. born - Икономическите различия разделят ...
14.10.2019 23:36
kvg55 написа:
Икономическите различия разделят хората.

И политическите тъпни също...
цитирай
4. tikoev - А кухнята там как ти се стори? :)
15.10.2019 00:47
А кухнята там как ти се стори? :)
цитирай
5. leonleonovpom2 - Добло утро, Венета!
15.10.2019 08:17
donchevav написа:
Здравей, Лео! Току-що ти оставих пространен коментар под предишния ти постинг:), но новият ти разказ ме вдъхнови да споделя и моя една случка по темата "Светът е малък".
Стоя си в минералния басейн и за да минава по-бързо времето, се заговарям с една приятна жена. От дума на дума научавам, че е от Бурса, че има роднини в Северна България, точно от моя град - и се оказа сестра на моя дългогодишна колежка в училище. Зарадвах се и предположих, че след почивката в Хисаря ще й отиде на гости. Но тя изведнъж се притесни и взе да ми разказва надълго как сестра й не я поканила на сватбата на дъщеря си А аз си представих, като знам дереджето на колежката ми, че и на съпруга й, също учител, как докрай са се мъчили да редуцират списъка на гостите, за да издържат на масрафа с нищожните тогава учителски заплати. А сестрата от Бурса, като гледам как летуваше с цялото си домочадие, едва ли щеше да дойде само с мъжа си. Впрочем причината можеше да е съвсем друга, но аз тогава това си помислих. Обещах да не казвам, че съм я виждала - взех си грях на душата, но и до днес дума не съм споменавала на колежката:)))
А сестрата беше заможна - спомням си, че имаха сладкарски цех и магазин на чаршията и че и двамата й синове бяха завършили в Америка.
Поздрави, Лео, и благодаря за интересния разказ!


Благодаря ти, Венета!
Да, първоначално, така смятах да озаглавя постинга- "За добрината светът е малък"
И аз съм свидетел на подобни " роднински " истории! Парите разделят роднини! А многото пари правят това в правопропорционална зависимост Как да поканиш такива? Първо ,как да им угодиш на масрафа? После, те , с поведението си, могат да ти вгорчат всичко! Ще намерят такива недостатъци, че да съжаляваш изобщо ,че си направил сватба! Парвенюшки демонстрации пред околните...Колко са белики? Велик може да бъдеш само с благородство в такива случаи!.....

Може ,все пак, да си зададем въпроса- защо хора, за които няма място тук, навън успяват!? Чия система не е в ред- нашата или чуждата?
Парите разделяг, особено роднини, повтарям го!
Има и обратни примери, но се броят на пръсти
Умен бил, затова имал пари?
Вероятно е истина Но става дума за мръсен, кирлив ум! Който и с домакинска тел не можеш да изчистиш от мръсотията Умът отличава човека от другите същества Е, какъв е този ум, който те приравнява с тях?
Философска тема, отплеснах се!

Хубав ден, Венета!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Апостол-ОФ!
15.10.2019 08:30
Ако имаш нещо по същество и нормално- добре си дошъл!
Другото ще го трия като спам
Покажи веднъж ,че все пак уважаваш малко човека, колкото и да демонстрираш презрение!
Може за себе си и да си прав, но така не се издигаш в очите на слепите/ според тебе!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
15.10.2019 08:48
born написа:
kvg55 написа:
Икономическите различия разделят хората.

И политическите тъпни също...


И двете неща ги разделят!
Гакъв разговор водихме с водача Мехмед
Ето ,седнали сме като приятели и си говорим Но утре някой идиот от върховете може да ни направи врагове и да се избием
Така оценихме и " Великото преселение"
Ами имам приятел, съученик, доктор
Увещавах го да не заминава, има приятели сред нас
Мълчеше Накрая каза ,че съм прав ,но има неща които не зная Очите му бяха насълзени
И заминаСлед година се върна
Но майка ми говори с него от домашния телефон И в три през нощта се звъни на пожар Обажда се някакъв и казва да не обработва повече хората, защото ще изгори с къщата! Как е хванат този разговор с Адем?
Едвам дочаква да се разсъмне, ни жива ,ни умряла, да се обади на началника на милицията Той я успокоява с думите, че положението е под контрол, да не се плаши!
Пред очите ми е един възрастен турчин от този период
Попита ме - Момче, къде е джамията, да се помоля, да остана тук? Не искам да заминавам! От Кърджали съм ,избягах тук, но ще ме намерят!
Разбрах ,че насила го карат да ходи в Турция! Иначе- няма живот за него!
Толкова се ошашавих ,че забравих ,че дгамията е разрушена Упътих го! После се усетих и на бегом поех към мястото Търсих го, но не го открих!

Хубав ден, Стефане!
цитирай
8. batogo - !!!:))) Поздравления, приятелю!
15.10.2019 11:17
Хареса ми човещината и позитивизма в твоя разказ, подканящи четящия към изчезващите все повече от живота ни уважение, добродетелност и човечност.
Хубав ден, Иване!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
15.10.2019 12:15
batogo написа:
Хареса ми човещината и позитивизма в твоя разказ, подканящи четящия към изчезващите все повече от живота ни уважение, добродетелност и човечност.
Хубав ден, Иване!


Прав си, тези общочовешки качества са на изчезване Притежавашите ги са считани за глупаци, респективно другите- за умници?
След като качествата, отличаващи човека от другите живи същества са излишни ,може да се прави далечна прогноза за бъдещето му!
Но все пак смятам, че разумът ще надделее!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
10. bven - Може би това са нормалните отношения между хората, Леоне.
15.10.2019 20:06
Аз също съм имала добри срещи с българи в Турция - носталгия и добри чувства са характерни в тези разговори. А Турция е конгломерат от различни народности и етноси. Но винаги в отношенията на България и на хората й, определящо е било политическото отношение на правителството към другите страни. Така отношенията между хората малко или много се влияят от държавната политика - нещо, което вече не бива да се допуска! Всички сме деца на Земята !
Чудесни преживявания си имал - желая ти да продължават и занапред.
Хубава вечер!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Таня!
15.10.2019 21:13
10. bven - Може би това са нормалните отношения между хората, Леоне.
20:06
Аз също съм имала добри срещи с българи в Турция - носталгия и добри чувства са характерни в тези разговори. А Турция е конгломерат от различни народности и етноси. Но винаги в отношенията на България и на хората й, определящо е било политическото отношение на правителството към другите страни. Така отношенията между хората малко или много се влияят от държавната политика - нещо, което вече не бива да се допуска! Всички сме деца на Земята !
Чудесни преживявания си имал - желая ти да продължават и занапред.
Хубава вечер!

Благодаря ти за отзива и за добрите пожелания! Нека при тебе се осъществят в троен размер!
Така е, политиката разбутва отношенията между хората и то те към по- добро
Лошото при нас е, че в нея навлязоха не само неподготвени но и нежелаещи да се учат на политика хора? И резултатът е налице Опашкарят на Европа, удобният виновник!?
Дано дойдат по- добри времена!

Хубава вечер, Таня!
цитирай
12. barin - Здравей, Адаш. Винаги е приятно, ...
16.10.2019 06:38
Здравей, Адаш. Винаги е приятно, когато срещнеш българи в друга държава. При мен се е случвало в Турция, Гърция и Македония.
Поздрави!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Апостол-ОФ
16.10.2019 07:53
Казах ти- по темата!
Спам не ми трябва
Когото и ако някога напиша нещо по тази тема, тогава се интересувай за подробности
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Адаш!
16.10.2019 08:07
barin написа:
Здравей, Адаш. Винаги е приятно, когато срещнеш българи в друга държава. При мен се е случвало в Турция, Гърция и Македония.
Поздрави!


Благодаря ти за отзива!
Гака е! Винаги питам, внимателно, запазили ли са сиБългарското гражданство И отговорът е- Разбира се!
Човекът, който обсъждам е половин Българин Нова Махала е помашко село Баща му е помак Да, синеок и тъмнорус, явно и баща му е такъв
И се замислям за нещо друго Държавата ни е орязана отвсякъде От тези ,които лаят за морал И на които точно той липсва! Добре, всичко долно, свършено от тях е винаги правилно! Грешните сме ние, както във футбола Не нашите, английските запалянковци убиваха по стадионите И сега ,като Данчо Ментата, говорят за морал!?
Но защо ние самите прогонваме хората си? С условията, с невъзможността да намерят работа? Защо в чужбина са добре приети , а тук са нежелани?
Защо способните у нас трудно успяват, а за некадърниците има поле за изява?
Питам и знам отговорите!

Хубав ден, Адаш!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Апостол- ОФ!
16.10.2019 10:29
Понеже говориш за провинциалисти, на което не обърнах първоначално внимание, сега пък аз ще обърна на теб внимание
Просветен си и е учудващо, че не знаеш, че съм софиянец!?
Роден съм в София!
И никак не съжалявам ,че не живея в София! Защото така си нямам работа с набедени софиянци- родени в Граово, Делиорман или пък мокри от Дунава!
Така ,че аргументът ти е повече от слаб- прекалено много слаб е!
За да му се обръща изобщо някакво внимание!
Компрендо?
цитирай
16. dobrodan - Всеки път съм се чудил защо
18.10.2019 13:21
най-добрите черти от българския национален характер откриваме у....чужденци...в Турция... А ние се променихме...не към по-добро...
Благодаря за красивия разказ :), наистина е трогателно...
Българска кръв тече и във вените на турците и много от тях го знаят това нещо. И не е от вчера. Обикновените хора там уважават българите повече отколкото обикновеният българин уважава останалите си съотечественици. Жалко.
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, Добродан!
18.10.2019 14:54
16. dobrodan - Всеки път съм се чудил защо
13:21
най-добрите черти от българския национален характер откриваме у....чужденци...в Турция... А ние се променихме...не към по-добро...
Благодаря за красивия разказ :), наистина е трогателно...
Българска кръв тече и във вените на турците и много от тях го знаят това нещо. И не е от вчера. Обикновените хора там уважават българите повече отколкото обикновеният българин уважава останалите си съотечественици. Жалко.


Блатодаря ти за хубавия и точен коментар! Жалко е наистина ,че промяната в негативен план е при нас Причините са много и очевидви Толкова очевидни, че един третокласник ги каза в прав текст на майка си в автобуса:
- Мамо ти ме учиш да съм добър към негодниците? Но утре, аз като порасна, ще бъдя тяхна жертва с добрината си!?
Да,право е детето, негодниците у нас не си знаят мястото и го заменят с това на способните и знаещите Тази нерегламентирана и негласна размяна предизвиква злобата! И в двете посоки!

Хубав ден!
цитирай
18. milenavarbanova9 - Благодаря за трогателния разка...
18.10.2019 19:19
Благодаря за трогателния разказ!
Бих повторила думите на Добродан!
Само че,уви,свирне ли Ердоган или ревнат ли ходжите и тези хора ще тръгнат срещу нас,без да мислят,че майките им са от Пещера! Няма да ни викат "комшу",а "гяури".
цитирай
19. leonleonovpom2 - Здравей, Милена!Възхищавам ти ...
18.10.2019 19:48
milenavarbanova9 написа:
Благодаря за трогателния разказ!
Бих повторила думите на Добродан!
Само че,уви,свирне ли Ердоган или ревнат ли ходжите и тези хора ще тръгнат срещу нас,без да мислят,че майките им са от Пещера! Няма да ни викат "комшу",а "гяури".


Да ,така е, не се заблуждавам в моментното приятелство

Те все още имат респекта от боя, който са яли от нас в Балканската война! Но с поколенията той ще изчезне А и ние от сила тогава, сега сме само аутсайдери- във всичко
Споделих, че признават дипломите на нащите турци у тях/ имам резерви за стойността им/
Казаха ми ,че са добре подготвени и веднага заемат водещо място, където отидат
И едно признание, че интелектуално ние, Бълтарите , ги превъзхождаме, хора с въображение и с творчески възможности сме, шапка ни свалят за това! Докато обикновеният турчин е кон с капаци Да, като му обясниш ,трудно ще схване, но ще върши работата, която е усвоил Нищо извън нея
Това е в общия случай
Но иначе са дисциплинирани и послушни- мой извод Така ,че подлежат на манипулация А това е много опасно!


цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9110297
Постинги: 1345
Коментари: 29579
Гласове: 102373
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031