Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.01.2011 21:41 - ЧЕТВЪРТЪК
Автор: tili Категория: Други   
Прочетен: 12371 Коментари: 29 Гласове:
67

Последна промяна: 24.01.2012 19:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Родена е в четвъртък. Този ден винаги е имал някакво магическо очарование за нея. Най-хубавите неща се случват все в четвъртък.
Така беше и тогава. Покани малко приятели следобедно. Последната партида от коледно-новогодишните гостувания. Вече трябва да се разваля елховата гиздосия, дето трае от ден до пладне. Работа я чака през новата година, край на празненствата.
 Бяха близки почти от детските години. Учили, купонясвали, живяли заедно векове наред. Помагаха си всеотдайно през годините - първо един на друг, след това на децата си. Никакви тайни. Всички мъки и радости се знаят и споделят. Обичат се безусловно!
 Меко, красиво, топло, свещи, коледна музика, отрупана трапеза. Тих разговор ромоли, смехове избухват и се сменят с тъга за някои, които вече не са тук, разглеждат се снимки... Нежно чувство на споделена близост, ненарушимо устояла през годините. Сбирките се провеждат редовно няколко пъти в годината. Някои вече имат и внуци... Хубаво е! Дали не остаряват? Много са кротички вече. Е, неизбежно е, важното е, че са заедно!
 
 - Ти, разбира се, също си поканена. Всички те харесват, нали знаеш.
 - Е, не, благодаря, но няма да дойда. Нямаш парно,настинала съм, ще се пуши, не! И не искам да внасям друга нотка в компанията. Вие си имате вашите теми, ние - нашите.
 -Както решиш, но май е така. Ще се чуем после...
   После - гостите си тръгнаха. Тя си наля последна чаша вино, вдигна си краката на дивана и си гушна лаптопа. Имаше толкова много за четене, че нали денят мина в приготовления. Лампичките примигваха ритмично, свещите вече догаряха, духалката мъркаше като коте. Блажено спокойствие!
 
 10:30. Звън на вратата. Милата й дружка - росна и свежа.

 - Не можах да не дойда да ви видя...
 - Е, купонът свърши, влизай, тъкмо съм проветрила.
 - Мммм, какви вкусни нещица. Умряла съм от глад. Как мина, разказвай!
 
 Това е! Край на кроткото спокойствие...

 - Ако знаеш как ми се ходи сега на пиано-бар...
 - А, не! Вече си изпълних светските задължения и съм си се закротила тук. Няма пък да се помъкна по нощите до Б-29... и съм пила, не мога вече!
 - Ама кой ти говори за Б-29 сега? Аз нали ще карам. Ей тук ще надникнем за малко - в Суинга - в махалата ти е!

  Вярно - Суингинг Хол е на две крачки и отдавна не бяхме се вясвали в тази дупка. Може пък да свири някой интересен състав...

 - Ооох! Вече съм се разгримирала, ама в тая тъмница там кой ли ще ме гледа.
 - Без грим си си най-хубава, с тоя детски израз.
   Знае Кума Лиса как да я работи. То се е видяло, със Стрелец на глава не се излиза... Огнени знаци, пази Боже!
 Дали защото е четвъртък, но няма много хора. Приятно е. Настаняват се във вътрешната зала, близо до оркестъра. Джаз-секстет. Свирят фантастично. Хубав модерен джаз, но и се гъбаркат артистично с разни стари парчета. Става за танцуване. И един секси тромбонист,понякога припява разни измислени думички. Супер!
 На съседната маса - компания младоци. Две двойки и един сладур - соло. Танцува и то - доста добре. Краката започват да я дърпат. Една тръпка, едно старо почти забравено чувство, покана от самотния дансер... Започна се! И така - до 2:30. Три часа танци нонстоп! Нито дума, нито звук. Като някаква ритуална вакханалия. Тя е вътре в себе си.Някой използва тялото й по невероятен начин. Ритъм, перфектно е! Почти няма спомен. На финала - две кротки парчета, колкото да се пооблече и да глътне някоя капка от самотния Джак Даниелс. Така и не го погледна цяла нощ, горкия джентълмен от Юга. Аплодисменти за оркестъра и танцьорите, чао, лека нощ!
 
 Петък по обяд. Телефон.

 - Как си?
 - Не знам. Сега ще видя, но явно съм живичка.
 
 Да, ама не е здравичка. Има чувството, че я е прегазил влак и след това някой е натрупал кокалите й безредно в стар кашон. Мускулна треска. Лимон, мед, цианкалий... Бързо! Сега е моментът за тихи и кротки домашни занимания.Ооох! Къде отиде ефирният коледен дух? Всичко тежи! Мостове ще ми прави и змийски, ох, движения и извивки! Спирали! На ти сега!
 
 - Басейнът ще те оправи. И да знаеш, вече ще си нося камера. Това беше невероятно изпълнение! Мислех си, че те познавам. Аз, дето уж съм балерина, ако направя една четвърт от твоите движения сигурно ще се счупя на парчета! Гледах те и не вярвах на очите си! Направо си беше за сцена!
 - Ами като ме замъкна насила. Че то си беше сцена. Сценки без сценарии. Явно съм имала нужда, чувствам се преродена почти. Бейби. Сега ще се уча да ходя. На четири крака. Отивам да си направя едно кафе и никакви басейни! Днес не мърдам от тук!

 
 Каза и не мръдна, жена със силен характер.
 Даа, петъкът не е четвъртък. Явно Юпитер й действа експлозивно на заспалата енергия. Венера я прави кротка и примирена.
 
 В същия този четвъртък, горе-долу по времето, когато тя посрещаше гостите си, той се връщаше от работа. Спокоен, сериозен, достопочтен мъж. Е, с едно такова особено пламъче в погледа... Обичаше да се поразходи пеша след принудителното седене в офиса. Времето беше хубаво, пътят - познат. Рутина. Минаваше го всеки ден. Не очакваше изненади. По навик се отби в новия деликатесен магазин, за да си купи нещо за вечеря. Предвкусваше приятното отпускане в къщи, почивката, любимите занимания.
 Излезе от магазина, стигна до светофара. Беше зелен. Имаше и пешеходна пътека. Тръгна да пресича спокойно и тогава видя таксито. Взе завоя от пряката и като че ли нарочно засили точно на пътеката. Той отскочи изненадващо пъргаво, но колата го засегна. Не падна, не можа да види нито фирма, нито номер. Оня изчезна! Прибра се в къщи. Рана на глезена, натъртен хълбок, скъсано яке... Нищо работа - ще мине. Нали не пострада повече, нали е жив! Той е мъжко момче, няма да вземе да се оплаква, а и на кого? Не иска да тревожи близките си, живее сам. Ще се оправи! В петък си отиде на работа, но в събота и неделя болките станаха много силни...
 
 - Ало, здравей! Отдавна не сме се виждали. Искаш ли да се срещнем утре?
 - Разбира се, ще ми бъде приятно.
 - ОК. Утре в ранния следобед на онова място.
 
 Онова място е едно много приятно място, където се срещаха понякога. Той я чакаше на масата. Красив, усмихнат и някакси - просветлен. Дали не беше от хубавата светла риза?
 То - с него никога не се знае... Загадка - изненадка.
 
 - Какво ще пиеш?
 - Биричка. Сигурно не съм пила бира от една година.
 - Аз пък ще пия джин-тоник. Голям.
  Тя се засмя, защото ролите бяха разменени. Обикновено тя пиеше малък джин, а той - бира. И то - голям джин! Никога не прекаляваше с пиенето, дори и в къщи. Странно.
Не се бяха виждали отпреди Коледа. Приказки за това - онова. Приятно, както винаги. Светло и одухотворено. Усмихнато.

 - Впрочем, Сър, каква е тая неочаквана покана по никое време? Ти защо не си сега на работа?
 - Защото си взех болнични.
 - Аха, и джинът е за лечение, нали? Никак не ми изглеждаш болен.
 - Ще ти кажа нещо, но няма да скачаш и да ме гледаш с оня поглед. Бутна ме кола!
 - Боже!!!
 
Причерня й пред очите.Краката й омекнаха. Масата се завъртя.

 - Еее, казах - стига! Както виждаш - нищо ми няма.
 - Кога стана това?
 - Точно преди една седмица - миналия четвъртък.
 - И ми казваш едва сега!
 - И ти казвам само на теб! На никого не съм казал, освен в службата.Там нямаше как.
 - Апришиейт! Благодаря за доверието, Сър!
 - Хайде, вземи си нещо за мезе. Не може да пиеш само гола бира, пияница такава.
 - Хич не ми се дъвче сега, но щом заповядваш - ще си... Ама ще пия още една бира, че ми треперят крачетата.И очите ми сигурно са се размазали.
 - Разбира се. И аз ще пия още един джин!
 -?????!!!!
 
Втори джин? Той? Как само се владее този човек! Каменен. Дали? И защо само на нея ще казва? Не са чак толкова близки. Има си стари приятели. Нещо като споделяне във влака? Но пък го цени повече от някои други стари и нови... И защо ли? Не знае. Объркан живот!

 - Само се чудя дали да е голям или малък.
 - Аз обичам да си ги пия на малки, че да не ми се стоплят. Ама с повечко лед - става и голям.
 - Не, направо - голям!
 
Започнаха да говорят дали случайностите са случайни. Ако не беше влязъл в магазина и беше пресякъл преди таксито да се появи или ако това или онова... Загадки, загадки. Нищо не знаем как и защо става. То просто си става.
Тя пак усети, че главата й олеква и й се завива свят. Значи докато се е кефела в къщи и после в Суинга, скъп приятел е можел да загине, след това е страдал. Ей така - има го - няма го. И нищо не можеш да направиш!

Може би само едно - да държим по-близка връзка с онези на които държим. Едно "Да е хубав денят ти!" по Skype може да топли сърцето ти дълго време. Да не говорим за гласовата поща...

 - Не мога, не искам да си представям повече загуби в живота си!
 - Хайде, стига сега! Знаеш, че това рано или късно става. Все някога ще стане. Трябва да си готова..
 - И какво като знам??? Какво като знам, питам! Никога няма да съм готова!
 
 Сега е петък. Телефонът звъни:

 - Къде си, мамо? Какво ще правиш тази вечер?
 - Ами ще ходя в зала България на Малер и някакъв френски пианист.
 - Я по-добре отиди в Суинга, че ще свири групата на Зазо. Искат да те поздравят с "Wisky in the jar...oooo" Като не съм там - ти иди непременно!Нали знаеш, че ми е любимо!

 
 Това са приятелчетата от Party Club"a в Бургас. Много са добри. На Коледа направиха супер джем с Гого Мархолев.

image

Не мога да не ги уважа и да си чуя поздрава. Ирландско кънтри на Металика. Малер ще почака.
Чух одеве приятеля от четвъртък. Моля те, бъди жив и здрав и тази вечер! Искам, настоявам, моля се да си добре винаги! Прави, каквото искаш, само да си добре и щастлив! Искам те жив съвсем егоистично, както много пъти съм ти го казвала!
С кого ще си говоря за изкуството, музиката и живота?
 Моля те, Господи, нека всички, които обичам да са живи и здрави!
Все пак е само петък, нали? Кроткият ден на Венера.

И ти ми каза да пиша - ето: ПИША:)))




image






 



Тагове:   четвъртък,   приятели,


Гласувай:
96



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bven - Започна като сюжет за малък разказ!
21.01.2011 21:48
Много свежо и хубаво. Прегръдка :)
цитирай
2. kometapg - Много ми хареса! А и тоя джаз-стр...
21.01.2011 21:50
Много ми хареса! А и тоя джаз-страхотна комбинация!:)
цитирай
3. pevetsa - Моля те, Господи, нека всички, които обичам да са живи и здрави!
21.01.2011 21:53
Прегръщам си те Тили - Лили, топло си те прегръщам, и те Благославям, теб и обичните ти със ЗДРАВЕ!
цитирай
4. tili - Здравей, bven!
21.01.2011 22:02
bven написа:
Много свежо и хубаво. Прегръдка :)


малък, но истински.
Хубав уикенд!:)
цитирай
5. tili - Кротко и уморено -
21.01.2011 22:04
kometapg написа:
Много ми хареса! А и тоя джаз-страхотна комбинация!:)


като за петък вечер. Ще видим утре след Суинга:)))
цитирай
6. tili - Благодаря, Алекс!
21.01.2011 22:05
pevetsa написа:
Прегръщам си те Тили - Лили, топло си те прегръщам, и те Благославям, теб и обичните ти със ЗДРАВЕ!


Зная, че идва от чисто сърце и се чува Там :)))
Прегръщам те и аз, братко!
цитирай
7. frina - Tili,
21.01.2011 22:06
как хубаво ми слагаш топка в гърлото понякога - наздраве за всички, които обичаме.:)

От един Стрелец, роден в четвъртък.:))
цитирай
8. tili - Преглътни я с чаша
21.01.2011 22:08
frina написа:
как хубаво ми слагаш топка в гърлото понякога - наздраве за всички, които обичаме.:)

От един Стрелец, роден в четвъртък.:))


червено. Наздраве от един Близнак, роден в четвъртък! :)))
цитирай
9. kasnaprolet9999 - Хареса ми много и съм приятно изн...
21.01.2011 23:18
Хареса ми много и съм приятно изненадана, че си добра танцьорка, следващият път като ми дойдеш на гости ще си потанцуваме заедно, аз също много си падам по тези занимания. Миналото лято два месеца ме боля крака след едни среднощни танци, вече ни се отразява, а ти така смешно си го описала състоянието на кокалите ни след танциа, че едвам си затворих устата от смях.Прегръдка!!!
цитирай
10. milenich - Поздрави и от мен. Зарадва ме много!
21.01.2011 23:43
Поздрави и от мен. Зарадва ме много!
цитирай
11. 4aiotgluhar4e - Тили!!!
22.01.2011 00:59
Пак си изтъкала вълшебното килимче!
И аз съм се пръкнала в четвъртък. Това ми е любимия ден, защото в него се ражда надеждата за уикенд :)
http://www.youtube.com/watch?v=r_lYDWm25HA&feature=related
цитирай
12. tili - Понякога, Вени, само понякога
22.01.2011 04:47
kasnaprolet9999 написа:
Хареса ми много и съм приятно изненадана, че си добра танцьорка, следващият път като ми дойдеш на гости ще си потанцуваме заедно, аз също много си падам по тези занимания. Миналото лято два месеца ме боля крака след едни среднощни танци, вече ни се отразява, а ти така смешно си го описала състоянието на кокалите ни след танциа, че едвам си затворих устата от смях.Прегръдка!!!


като ме прихванат братята и ме понесат на крилете си. Иначе съм кротушка:)) Радвам се, че съм те развеселила. И тази вечре беше подобна радост допреди малко:)
И аз те прегръщам!
цитирай
13. tili - Хе! Здравей, Миленич!
22.01.2011 04:48
milenich написа:
Поздрави и от мен. Зарадва ме много!


То си е за радост - нали сме живи и здрави:)
цитирай
14. tili - Здравей, Чайче!
22.01.2011 04:51
4aiotgluhar4e написа:
Пак си изтъкала вълшебното килимче!
И аз съм се пръкнала в четвъртък. Това ми е любимия ден, защото в него се ражда надеждата за уикенд :)
http://www.youtube.com/watch?v=r_lYDWm25HA&feature=related


Много сме специални юпитерчетата, нали? Моцарт цяла симфония ни е посветил даже.
А ти си ми изпратила страхотен клип! Много обичам да слушам Jan Garbarek. Толкова особен звук има.
Поздрави:)))
цитирай
15. erato7 - Добричката ми Тили-Лили!!! &...
22.01.2011 08:52
Добричката ми Тили-Лили!!!
"То се е видяло, със Стрелец на глава не се излиза... Огнени знаци, пази Боже!" - и аз съм стрелец:))))
Беше ми много интересно да прочета! А "Металика" ме разбиха!:))))
цитирай
16. svoboda64 - За родените в Четвъртък-несвъртък - много здраве и късмет!
22.01.2011 10:29
Но то си е по рождение :)
За приятелите - винаги да са на линия, в добра кондиция и с огромен заряд от енергия, за да се щуравим заедно :)
За Суинга - който си ни е наистина квартално свърталище :)
И за Музиката... на Душата и в ефира :)

Благодаря за съботната матине - на мен така ми се оформи!

От една родена в четвъртък вечер
цитирай
17. razkazvachka - Привет, Писателко!
22.01.2011 10:57
Като започнеш да пишеш и само си върви - мноооого хубаво!
Поздрави на родените в четвъртък и от четвъртък до следващата сряда.

цитирай
18. stela50 - Поздрави ,tili ...Много ми хареса .Близко и изживяно го почувствах.
22.01.2011 11:35
През нощта ,когато обичам да си чета спокойно ,точно да изпратя коментара си ...
и ми спря НЕТА .
Много интересно ,увлекателно ,чудесна музика ,мисли и между редовете ...
Благодаря ти ,мила !
цитирай
19. makont - Поздрав и от още една родена в четвъртък.
22.01.2011 11:56
Тук сякаш сме се наговорили. Хубаво написано, изчетох на един дъх. Хубав уикенд и бог да ни пази.
цитирай
20. bizcocho - Дали защото четвъртък си ми е денят и ...
22.01.2011 12:57
Дали защото четвъртък си ми е денят и съм си стрелец, но и аз обичам по този начин приятелствата - без натрапчивост.
А ти разказваш увлекателно:))))
цитирай
21. tili - Ами такива сте си, Ерато,
22.01.2011 14:22
erato7 написа:
Добричката ми Тили-Лили!!!
"То се е видяло, със Стрелец на глава не се излиза... Огнени знаци, пази Боже!" - и аз съм стрелец:))))
Беше ми много интересно да прочета! А "Металика" ме разбиха!:))))


огнените - доста напористи. Което е добре понякога:))
цитирай
22. tili - Май се оформя нещо като клуб
22.01.2011 14:24
svoboda64 написа:
Но то си е по рождение :)
За приятелите - винаги да са на линия, в добра кондиция и с огромен заряд от енергия, за да се щуравим заедно :)
За Суинга - който си ни е наистина квартално свърталище :)
И за Музиката... на Душата и в ефира :)

Благодаря за съботната матине - на мен така ми се оформи!

От една родена в четвъртък вечер


на родените в четвъртък:) В нашата къща всички сме такива - Юпитерчета.
То матинето си дойде само при мен към 4-5часа сутринта, хехе:)))
цитирай
23. tili - Мда! Скромно се поклони тя:)
22.01.2011 14:26
razkazvachka написа:
Като започнеш да пишеш и само си върви - мноооого хубаво!
Поздрави на родените в четвъртък и от четвъртък до следващата сряда.



А в сряда - не се сяда, както би казала Свобода. Привет от цъфналата ръж!:)
цитирай
24. tili - И аз чвта главно
22.01.2011 14:28
stela50 написа:
През нощта ,когато обичам да си чета спокойно ,точно да изпратя коментара си ...
и ми спря НЕТА .
Много интересно ,увлекателно ,чудесна музика ,мисли и между редовете ...
Благодаря ти ,мила !


нощем, Стела. Тихо и спокойно на музичка... А за Нета - известна история.
Хубав уикенд!
цитирай
25. tili - Наистина си става клуб
22.01.2011 14:30
makont написа:
Тук сякаш сме се наговорили. Хубаво написано, изчетох на един дъх. Хубав уикенд и бог да ни пази.


на четвъртъчните рожденици. Да го наречем клуб Юпитер, а? :))
цитирай
26. tili - Тръгнеш ли да се натрапваш -
22.01.2011 14:33
bizcocho написа:
Дали защото четвъртък си ми е денят и съм си стрелец, но и аз обичам по този начин приятелствата - без натрапчивост.
А ти разказваш увлекателно:))))


какъв приятел си. Но - и това е въпрос на разбиране и избор.
Хубав ден ти желая:)))
цитирай
27. tili - Бях деактивирала
24.01.2011 15:15
този пост за малко, но реших да го върна, за да дам възможност на ббблогъра без блог да ми напраска толкова минуси, колкото душа му иска:))) Давай, интересно е! Обичам да се забавлявам:)

Та - за петъка. Отдавна не съм била на толкова потресаващ и качествен купон. Не знам колко души събира Суинга, но цяла София и околностите се беше изсипала тази нощ. Млади, стари и дечица. Прекрасна, светла енергия! За музиката - нямам думи. Тези юнаци от MR.VAGABOND - бургаската група на Зазо направиха чудеса. Сега имам мускулна треска само като си спомня за това.
Другият състав свиреше чудесен класик-джаз и имаше една много впечатляваща певица.
- Как се казва - попитах един стар басист.
-Амалия - вика той - ама да не си помислиш, че е естествено руса, хахаха:)))

И да се оплача - не си получих уискито в буркана, а това:
http://www.youtube.com/watch?v=scDdiHIP4ag

И чудесна картичка с образите на момчетата, надписана така:

" На Лили с пожелание за все така неотразим чар и вкус към музиката!!!
от MR.VAGABOND

Това е! Приятелят е добре.
Рапорт даден! Сега оня с минусите нека заповяда и да не ми пише на лични:)))
цитирай
28. inel379 - Разтопи ме по късна доба!
26.01.2011 02:28
Блажени мигове!
Умората си отива!
Благодаря ти, мила!
цитирай
29. tili - :)))))))))))) Еклектика, Инел,
26.01.2011 13:21
inel379 написа:
Блажени мигове!
Умората си отива!
Благодаря ти, мила!


тюрлюгювеч. Малер, Майлс Дейвис и Металика. Блаженствам от всичко качествено, най-вече от качествени приятели:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tili
Категория: Други
Прочетен: 4610901
Постинги: 435
Коментари: 9213
Гласове: 41667
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031