Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.01.2013 00:35 - Един православен даоист
Автор: tili Категория: Други   
Прочетен: 14964 Коментари: 19 Гласове:
51

Последна промяна: 09.01.2013 00:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Издаде Цветан Бошев (lamiata)

image

две книги в края на 2012година. Хеликон ми ги достави веднага, но празници, тържества, суетня - чак сега успявам да ги представя на уважаемата блогбегейска и друга публика.
Ето ги:

image   image
 


















Никак не е лесен за четене Бошев, няма как да го минеш на диагонал.
Труден е за разгадаване, весели те, но ти образува и топка в гърлото.
Рисува с думи, вади някакви архаични езикови пластове,
придава им  неочакван смисъл,качва ги на трамвая или на някоя натаралежена костенурка, прекарва те през рачешките си подмоли и тъкмо изкочиш да си поемеш дъх, те запраща нейде из калните нивя, саваната или в направо небесата.


image  
НАГЛОСТ


То нейното не е поява,
а трус в материята жива
поетът трезв се олюлява,
художникът троши статива.

То нейното не е цъфтеж,
а избухване на цвете;
очи ли в взрива забодеш-
разноглед ще си навеки.

То нейното не е походка,
а сластен танец на сирена;
съзре ли я лодкар, той лодката
ще прекатури изумено.

То нейните не са коси,
а роящ се звездопад;
самоубиец може да спаси
искренето на този ад.

Стоиш с отворена уста,
Боже, иже еси на небесех,
че и теб тя има наглостта
с хубост днес да потресе.

image

Тази антична муза е тук вместо така и ненарисуваната от мен Подземна Пеперуда, но пък преводът на откъса от Адриан си е чисто мой:) Наздраве!



ПОДЗЕМНА ПЕПЕРУДА

Една подземна пеперуда, с алчността
на иманяр, бъхти чело под нозете ни.
  С крила копае рудата на вечността -
да стори място за телата ни преплетени.

Витай в замлък из дюни и преспи смях насипвай!
Нечестиво ми завлизай в сърцето и под кожата!
Чезни у себе си! На рамото на друг похлипвай!
Накрая приеми и мен - неедносъщ и всевъзможен!

И пожелай ме пак и пак, за да усетим,
че сме от плът уханна и възторжена все още!
Виж, на потта ни бисерите слети,
как лакомо звездите кълват като кокошки!

Онази фльорца, риещата пеперуда-арахангел,
пъстрата ни свара дебне долу - с ей-таквиз очи -
на езиците ни пламнали кръстосаната пандела
между крилата си за Хелоуин да окачи.

Опипвай въздуха! В кьошета планетарни ме причаквай!
В хралупата от шепи да притулим на тиктакането ехото.
Не го харчи за друг и позови ме ако съм с друга някъде -
от идното неумолимо, да измолим днешноватост крехка.

Пожелали се, за кой ли път, да се присетим,
че сме от кал димяща, но от тлен далече още!
Виж, по гърдите ти звездите се сипят на пайети,
а раменете ми - обкичват с еполети нощни.



И след Севдана - любимото ми:


ТАКАВА СИ МИ...
 
Кожата ти под Луната свети
с невидима благоуханна пот –
от теб към мен потаен код.
 
Лъчение си. Другите са силуети.
 
Лъчи прибавени, лъчи отнети
от всевластния деспот
на нощния ни небосвод –
 
един за грубияни и поети,
за богаташи и бедняци клети,
за гения, за всеки идиот,
 
за бурена, за прелестното цвете,
за люлка и за ешафод.
Лъчи прибавени, лъчи отнети…
 
Лъчение си. Другите са силуети.


 


Тагове:   2012,   поезия,   цветан бошев,


Гласувай:
51



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tili - Такава грозна дупка се
09.01.2013 00:40
получи между кориците на книгите и текста отдолу, но не мога да го оправя, сори:(
цитирай
2. malchaniaotnadejda7 - Ей, много се радвам за него!:)
09.01.2013 01:01
Честито! Благодаря, че ни казваш, Лили! Значи, утре сме в "Хеликон"!:)
цитирай
3. vandela007 - Благодаря ти!
09.01.2013 06:44
Всеки човек е една вселена. Тайнствена, загадъчна, неразгадана. Докосваш се, усещаш нещо, но никога не можеш да достигнеш до дълбочината. Така е и с Ламята - неизчерпаем.
Благодаря и за Севдана - дълбоката въздишка на едно търсещо и лутащо се момиче!
цитирай
4. tit - Е, поправима е "дупката"...но по-добре да остане
09.01.2013 07:00
като интервал за поемане на дъх.
Преди да поемем духа!:)
Впечатляващо представяне, Лили!
Успех на книгите!
цитирай
5. sestra - Успех на книгите му!
09.01.2013 10:47
Биха били богатство за всеки, посегнал към тях, убедена съм.
цитирай
6. jabalka - Привет и от мен!
09.01.2013 12:18
Вълнуващ е - не става по диагонал...ще се изгуби пресечната точка- права си !
Благодаря ти за "червеният конец"
Успех на автора и неговите поетични творби!
цитирай
7. stela50 - Прекрасно, вълнуващо представяне, Тили ...
09.01.2013 12:22
Успех на книгите му !
Поздравления за двамата !
цитирай
8. brym4ence87 - Стана ми интересно. ;-)
09.01.2013 13:07
Хубав ден, Лили!
цитирай
9. mariniki - още като прочетох ...
09.01.2013 16:00
името на автора и наименованието на книгата вниманието ми се изостри... Цветан Бошев...и Любвоежбина... навярно книгите са разкошни... с удоволствие
бих ги прочела... пожелавам на автора успех и късмет...
благодаря ти, Тили...
цитирай
10. ckarlet - И от мен честито на г-н Цветан Бошев! ...
09.01.2013 18:59
И от мен честито на г-н Цветан Бошев! Зная, че книгите ще имат голям успех, защото съм чела доста неща от него!
Поздрави и за теб, мила Тили, и прекрасното им представяне!
цитирай
11. martiniki - Четях го с усмивка, докато публикуваше тук, той е много ярък
09.01.2013 20:09
автор, непредсказуем, сочен и пиперлив на думи и изненадващ на образи...
Ей сега пак успя да ме усмихне със съчетанието на Бош с нашата пасмина...Свързвам пасмина с пасмантерия открай време и асоциацията ми е дребнавостите на фона на божествения замисъл на света.
цитирай
12. 4aiotgluhar4e - Да живеят добрите лами, защото в тях ...
09.01.2013 20:13
Да живеят добрите лами, защото в тях е надеждата ни :)
Да живеят добрите жени, които могат да оценят мъдростта и таланта на една стойностна ламя :)

За много години, Тили! На добри лами да ти върви и никога да не си силует! Какви ги дрънкам! Ти и да искаш, не можеш :)

П.П. И аз много обичам "Севдана".
цитирай
13. monaliza121 - Поздрав, Тили!
09.01.2013 20:32
Труден и смел, точен по мъжки. Копач в мината... на душата - душевадец.
Стихохипнотизатор.
Успех... не, повече вятър, да разнася думите му!:)





цитирай
14. tili - Да му завиди човек на Цецо
09.01.2013 21:40
като види скъпоценната огърлица от имената, коментирали постинга.
Както разбирате, аз съм просто репрезантатор, без да имам никакъв принос за новите му два опуса. Просто ламята му с ламя е забравила как се борави с блога и страда от излишна скромност:))) Та реших да му помогна.

Впрочем сдържаността е качество на истинските творци. Дори да са мрачно-тайнствено-суетни раци ;) хехе!

Хайде, изплувай от подмола и се поклони на публиката, Поете!
Аз благодаря на приятелите, които се отбиха да те почетат.
Моля да ме извините, но няма да отговарям персонално. Севдана и истинската ламска поезия - за всички, които ги пожелаха;)))
От мен: Наздраве и на добър час през Новата година!
цитирай
15. lamiata - Сполай ти, съприказчицеЛили,
09.01.2013 23:40
че ме извади на Позорището! Нали така са викали в прошлото на театрото?
Благодаря ви, мили другаре, дето ме натруфихте с комплименти за негоспожица!
Да ви е светло писмовно и харно през Новата календарна!
Презокеански преглътки от Цецо!

НА МНОГОМОНАДНАТА ЛИЛЯНА НАЙДЕНОВА/tili/

Тя се прави, че пъпли, като муше в керацудни пламъци,
да втрещи Съблюдателя с бохемщини, уж безотговорни,
но засенчила ципокрило слънчасали романски замъци,
съшива за духовете им клавири с възбудни валдхорни.

Във вила Боргезе и в частност в паламудния наш Бургас
й търсят присъствие зримо, да е дължима ангелска плячка;
в Малта рицари посвещава, пунтирайки че си стои у нас,
за заблуда се притворява на едностанова лиха тъкачка.

Неи нищичко лошаво, дори непридвидимо не може да й се случи;
за разноглази светии прикя тъкми, да се веят в небеса над морята,
надмогва тоталитарната гламавост с дискретния чар на Бертолучи,
буржоазно да ни опрелести със стихове и песнопойности рисувати.

Жени като нея ги няма вече, де лъчеят снопове от Ренесанси,
душевно присламчват ни и диря нетленна в тъмата прокарват.
Чудо невиждано е със сложната им простоватост да си подансим,
вихровато да ги прегрърнем, изпочупяйки рубежи от тараби!

Из „Нашата пасмина”
цитирай
16. mariposatracionera - Възхитителна книга - до болка искрена,
10.01.2013 22:31
зареждаща , и горчива и оптимистична едновременно, неизменно вдъхновяваща по начин, присъщ единстевно на голямото изкуство.
Горд притежател съм на "Нашата пасмина" и твърдя, че може да нахрани всякоя гладна за красота, истинност, земност , но и възвишеност душа.
Благодаря ти, Цветане, за благородството, неизменната доброта и мощното присъствие на съвременния лирически небосклон!
Нека тези невероятни книги стигнат до повече и повече читатели!
цитирай
17. hel - Поздравления за Ламята! Много л...
14.01.2013 14:54
Поздравления за Ламята! Много лична Ламя, незабравима! Поздравления и за теб, Лили - творец и ценител на стойностното творчество!
Бъдете благословени!
цитирай
18. bven - Поздрави, Тили!
14.01.2013 19:44
Чудесно представяне:))
цитирай
19. smile999 - Неповторим! Поздрави за него, и ...
14.01.2013 21:55
Неповторим!
Поздрави за него, и за вас, tili!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tili
Категория: Други
Прочетен: 4622352
Постинги: 435
Коментари: 9213
Гласове: 41676
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031