Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.05.2008 13:07 - ПУРПУРНА СТИХИЯ
Автор: anastasiia Категория: Изкуство   
Прочетен: 18058 Коментари: 44 Гласове:
0



Да...Пурпурна стихия!...
Но, за да я събудим вътре, в себе си, може би първо трябва да потърсим...една капчица, вътре в нас!...
Ами да! Онази капчица Любов, която ни прави богати...Която ни прави излъчващи...Която пробужда пурпурната стихия на нашите усещания...
Вчера събрах капчици Любов поезия...Капчици любов живопис...Капчици любов музика...
image
...Ето, така започна всичко...:)

image
...Ето кой ме зареди с капчици Любов поезия!...
Поетесата Димитрия Чакова, която излъчвайки пурпурни трептения, насити с красотата на стиховете си всичко наколо...:)
И Адриана Зарева - редактор на стихосбирката "Пурпурна стихия"; прекрасен, мил човек...:)
image
...Ето едно стихотворение-откровение от "Пурпурна стихия"...
ОТКРОВЕНИЕ
Понякога съм сеизмично вдъхновение,
разкъсаната плът на ням вулкан.
Не търся в себе си различно измерение.
Не нося дрехи, а изпитвам свян.
Не паля свещи, а в душата ми - икона.
Езични танци под нозете ми горят.
Пръстта почитам, звездната Мадона
и Добротата във един объркан свят.
И вечно бързам, бързам и копнея.
Земята сякаш всеки миг ще спре.
Спокойствието бързам да намеря
далече скрита в нечии ръце.
И вдишвам, и поглъщам светлината
на драскащото есенно небе.
И искам да запомня аромата
на дъжд, листа и луди ветрове.
Понякога съм сеизмично вдъхновение,
понякога - умора на вулкан.
Поезията носи моето спасение.
Пречистване, Съдба, Любов и Блян.

image
Към пурпура на поезията прибавих и капчици Любов музика...Разговарям с великолепния пианист Александър Колев...
Неговата музика добави приказно красиви нюанси към пурпура на стиховете на Димитрия Чакова...
Ето още едно нейно стихотворение...

ПРИСТАНАЛА
Измих си косите с отвара от билки.
Вода от полето събра ми дъжда.
На вишната руйнаха младаите жилки
и пролетна клонка си вкичих сама.

Божурът запали страните ми галено.
Облякох на зимата новия кат.
Много съм хубава в бяло и алено.
Сватбени станове песни редят.

Отворих прозорци да влезе зората.
Преметох пред праха. Дано не вали!
И после седнах притихнала. Чаках.
Изтърках душата си... до злато блести.

Всички сандъци затръшнах по мръкнало.
Звездица трептеше примряла от студ.
Къде ли се дяна? Сълзите ми рукнаха.
Избягах от себе си. Пристанах на друг. 

image
Капчици Любов живопис ми донесоха асеновградският художник Тихомир Панайотов и неговият син Краси Панайотов. 
В сряда/14.05./, в Асеновград беше открита голяма изложба на Тихомир Панайотов, която, който желае, може да посети до 28.05.08 г.
И двамата - баща и син - са невероятно талантливи творци! Преди две години те разрисуваха параклис в двора на църквата св. Никола, в Асеновград.
Нещо, което им е отнело 2 години време, но както те се изразиха, нещо, което ги е направило щастливи...

image
Моите гости пишат мечтите си...
Нали съм ви разказвала за тази рубрика в предаването?
Само ще припомня, че всеки мой гост пише мечтата си, запечатва я в плик... Върху плика надписва датата, на която е гостувал, както и датата, на която трябва да отворим плика и да прочета мечтата му в ефир. Според тайнството, тогава мечтата се сбъдва...:)
В архива пазя мечта, която трябва да отворя след 25 години!...:)
И до като Димитрия и Адриана пишат мечтите си, аз съвсем тихичко ще ви напиша едно стихотворение...;) Изпрати ми го поетът Валентин Йорданов, като дар за Димитрия Чакова, в чест на първата й стихосбирка...
Казвам "тихичко", защото това беше изненада за поетесата...:)
* * *
Нека твоето истинско вчера
се превърне в сбъднато утре
и успеха ти стане постеля,
в която стиха ще се случва.
А искрица от твойто сияние
ще докосват с блясък душата.
Тя превърната вече в мечтание
ще разказва за теб по земята. /В. Йорданов/

image
...Една обичлива снимка, наситена с много пурпурни частички..:)

image

...Снимка за спомен...:) С всички участници, гости в предаването...Наситена с...капчици любов...Приятелство...Капчици любов Усмивки...И с много пурпурност в усещанията...
Прегърнете това усещане у себе си и вие, приятели!...:)




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cornflower - Разкошен букет
18.05.2008 13:28
от поезия, музика и живопис ни поднасяш пак,
слънчево момиче!
Ти благословена, докосваща извори!
Лети!!!
цитирай
2. avangardi - Невероятно съприкосновене с изкуството
18.05.2008 14:10
във всичките му форми.
Пурпурни отблясъци на любов към съвършенното - това излъчвате всички от това предаване.
"...капчици любов...Приятелство...Капчици любов Усмивки...И с много пурпурност в усещанията..."
Усетих го Ася, Валентин Йорданов е неповторим в изненадите. Стиховете му са чисти, одухотворени и силни. Поздравявам ви за малката, но съдържателна разходка, поднесена толкова много любов!
Поздрави, Ася!


цитирай
3. skribezium - anastasiia,
18.05.2008 14:27
Ти си щастлива пурпурна стихия!
Умееш да правиш хората около теб щастливи. Това личи от усмивките, които са навсякъде около теб. Нови творчески успехи!
цитирай
4. skribezium - А в момента гледам повторението на ...
18.05.2008 14:48
А в момента гледам повторението на твоето предаване "Ася в страната на талантите", за което ми се обади един от твоите гости в студиото.Благодаря ти!
цитирай
5. anastasiia - cornflower:)
18.05.2008 16:39
...От извора...капчици Любов ти изпращам...:)
И ти благодаря за букета от добри думи...:)
Летя...:)
цитирай
6. anastasiia - avangardi,
18.05.2008 17:04
съприкосновението с изкуството винаги ни дарява с МНОГО! А аз имам щастието да се докосвам до невероятни творци...Представяш ли си колко съм пурпурно излъчваща!...:)
Тази събота се получи едно красиво преплитане на поезия, музика, живопис...Всичко това, сътворено с много любов, добронамереност, усмихнатост...:)
А поетът Валентин Йорданов наистина е неоценим в изненадите!:)
Поздрави и за теб, Иле! Радвам се, че си тук!:)
цитирай
7. anastasiia - skribezium,
18.05.2008 17:10
да, щастлива съм...И много пурпурна!:)
И се надявам, като дарявам щастие на другите, те да го почувстват и да бъдат щастливи...:)
Благодаря ти!:)
цитирай
8. anastasiia - Много ми е приятно, skribezium,
18.05.2008 17:14
че си гледал днес повторението на предаването!:)
Удоволствие е за мен, че си се докоснал до това, което правя,...с много любов...
Благодаря ти!
цитирай
9. анонимен - : )
18.05.2008 17:45
Е на теб явно ти се случват много красиви неща : ) Или по скоро си като мен - виждаш във всичко красота. : ) Пурпурни пеперудки идват за теб . ; )
цитирай
10. anastasiia - dgaduinknight:)
18.05.2008 18:19
И двете ти предположения са верни!:)
И ми се случват красиви неща, и виждам красотата...Във всичко!
По този начин красотата се преумножава...:)
Колко са красиви пеперудите!...:) В облаче от пурпурно сияние летят към мен...:)
Благодаря ти:)
цитирай
11. lion1234 - Впечатляващ триумвират!
18.05.2008 19:27
Ася, даряваш ни отново с любовта си в трите й измерения - поезия, музика и живопис! Още по-интересното е, че трите лъча на любовта идват откъм...поезията на Димитрия:
,,Поезията носи моето спасение, Пречистване, Съдба, Любов и Блян''. Поезията като пристан на спокойствието и спасението - ,,виждам'' меки, пастелни багри, и ,,чувам'' нежни, приятно гъделичкащи ухото ми тонове!
Благодаря ти, Ася! Родена си да твориш прекрасни предавания и да зареждаш с вълнуващи емоции!
цитирай
12. zharko - Благодаря ти,
18.05.2008 19:56
за това, което си -

пурпурна,

пухкава,

същностна!!!

Поздрави!!!
цитирай
13. enjoy6 - Благодаря ти мила Ася!
18.05.2008 20:04
Невероятно е зареждането с капчици любов, приятелство и слънчеви усмивки!
цитирай
14. exibella - Красотата...
18.05.2008 20:28
и любовта те съпровождат навсякъде,слънце такова.
Обичам да стоя тук ,да се зареждам с хубаво настроение и да се чувствам по-близо до теб:))))
Позволи ми да кажа, че отново си със страхотна пола:))))) ( иии онази, скоято беше онзи път, когато те видях в Пловдив, шаренката / поправи ме ако бъркам/ също мого ми хареса)
Въобще, сладурка си. Много чаровна при това:)
Не можеш да си представиш колко много те обичам:)
Получаваш многооооо прегръдки от мен.:))))))
цитирай
15. anastasiia - lion1234:)
18.05.2008 21:30
Здравей, Джош!:)
По възможно най-хубавия начин приемаш любовта в трите й измерения!
По възможно най-хубавия начин приемаш поезията на Димитрия Чакова. Наистина, това е стихотворение-откровение...
По възможно най-хубавия начин ми благодариш...
И аз ти благодаря, Джош...За всичко това...
Знам, че имаш в себе си Капчицата любов. Но ти изпращам още капчици...звънтящи и чисти...:)
цитирай
16. anastasiia - zharko:)
18.05.2008 21:40
Юри, това е мило...Много...
Докосна ме...
Развълнува ме...
Благодаря ти!
Изпращам ти лек повей от бреза...Съвсем лек...
И бисерни капчици роса...
цитирай
17. anastasiia - enjoy6, привет!:)
18.05.2008 21:43
Толкова е хубаво, че отново си тук!:)
И разбира се, че капчицата Любов е вълшбна и винаги ни дава много...Във всички посоки и измерения...
Поздрави и много :)))))
цитирай
18. anastasiia - exibella:)
18.05.2008 21:48
Спасимирка, представяш ли си как се чувствам като чета думите ти?:) Толкова ми е топличко и усмихнато...:)
И ми позволи да кажа, че и ти самата си слънчице. И че пееш много хубаво!:)
Видях, че имаш нов пост за твоята група, но ще си отделя специално време да го прочета и да ти пиша!:)
И аз те обичам!:) Мноооого!:))))
Хубава, цветна, вълшебна седмица ти пожелавам/подарявам/!:))))
цитирай
19. valiordanov - Преди да видя снимките, много се ...
18.05.2008 21:52
Преди да видя снимките, много се чудих... Какъв ли цвят са диванчетата в твоето предаване?... Не от друго, а защото много известни водещи наблягат именно на това. Оказа се, че когато водещ е слънцето, то е естествено диванчетата да са слънчев цвят... Когато гостите ти са също слънчеви хора се получава една съжалителна за мен обстановка... Съжалявам, че не бях и аз там Ася:))))) Радвам се, че съм допринесъл с мисълта си за частичка от твоята усмивка!...Поздрави!
цитирай
20. exibella - valiordanov
18.05.2008 22:06
"Оказа се, че когато водещ е слънцето, то е естествено диванчетата да са слънчев цвят..." - това ми хареса много:))))))))))))))))))) , и съм на същото мнение:)
И Аси благодаря за хубавата, цветна и вълшебна седмица, която ми подаряваш. Сигурна съм, че ще е такава щом е от теб:) А и да не е ще се сетя за теб и пак ще стане такава :) Целувкиии:)))
цитирай
21. inamay - ..***
19.05.2008 01:13
За пурпурната ти стихия - капчица любов, но много пожелана и затова - голяма като капка от любов!
За твоето сърце, което прави радост, което носи най-добрия ключ, от мен са няколко слова-букет от полските цветя на този май: два бели цвята маргарити, с изящество, с което носи за художника една палитра, три стръка рошав мак, за освежаване на всяка поетичност и музика на волност в синьото на незабравка... Завързах ги с панделката на приятелство - от мен, до тебе чак...
Бъди щастлива, Аси! :)*
цитирай
22. boris66 - boris66-anastasiia
19.05.2008 01:34
Хубави мигове !Трябва да живеем, наистина за тях!
цитирай
23. iliada - anastasia
19.05.2008 08:54
Интересен живот водите и носите в себе си от тази магия -пурпурна стихия!Излъчваш дорина!
Радвам се ,че те познавам ,радвам се ,че съм тук и
чрез теб се докосвам в света на прекрасното!
цитирай
24. bizcocho - la4ezarni ste)))))) uspehi na ...
19.05.2008 11:38
la4ezarni ste))))))
uspehi na vsi4ki vi))))))
цитирай
25. anastasiia - Вал:)))))
19.05.2008 16:41
Развесели ме с твоята "съжалителна обстановка":)))))
Не частичка, ти допринесе много!...Цяла слънчева пита от усмивки!:))) И изненади!...:))) И светли хора...
И слънчево позлатени от твоите дарове, направихме едно хубаво предаване...:)...На слънчевите диванчета, в слънчевото студио, със слънчеви хора...:)
И ти, заедно с нас, със слънчевите си мисли...:)
Благодаря ти Вал, за всичко!...
цитирай
26. anastasiia - exibella:)))
19.05.2008 17:02
Слънчеви лъчи ти изпращам!:))))
Прибави ги към цветно-вълшебната ти седмица!:)))
Мнооого те прегръщам!:)))
цитирай
27. anastasiia - inamay:)
19.05.2008 17:22
Сърцето ми е изпълнено с уханието на полски цветя, волност, поетичност...:)
Благодаря ти, мило приятелче:)
Това си е истински дар за щастливост!:)
Обичливи, искрящи капчици летят към теб...:)))
цитирай
28. anastasiia - Борис,
19.05.2008 17:24
хубавите мигове са свързани с хубавите хора около нас!...Нека ги има!...:)
цитирай
29. anastasiia - iliada:)
19.05.2008 17:31
Може би всеки един от нас носи в себе си своята Пурпурна стихия...А когато я потърсим в себе си, когато я пробудим, наистина се превръща в магия!
А щом излъчвам добрина, значи привличам Добри хора около себе си...:) Радвам се, че си тук!
Благодаря за хубавите думи...И аз много се радвам, че се срещнахме!:) И винаги идвам при теб, за да се заредя с многоцветие...С изкуство...!
цитирай
30. anastasiia - bizcocho:)
19.05.2008 17:34
Благодаря ти от мое име...и от името на прекрасните ми гости - поетесата Димитрия Чакова, редакторктата на книгата й Адриана Зарева, художникът Тихомир Панайотов, художникът Красимир Панайотов, пианистът Александър Колев...
Успешни дни и на теб!:)))
цитирай
31. henzelski - Единственото,
19.05.2008 17:37
което аз виждам в тия мигове са капчиците Любов-поезия в теб, Ася! И не мисля, че без твоите гости, тях нямаше да ги има. Не е много възпитано да го казвам, ама си е така.;)))
цитирай
32. eien - Имате интересна професия и усещам, че
19.05.2008 17:56
обичате много работата си. По това си приличаме!
Поздрави и много успехи!
цитирай
33. anastasiia - Краси,
19.05.2008 18:23
капчиците Любов поезия са си вътре в мен...Винаги!...Правилно виждаш, Краси!:)
Аз много обичам поезията!...
Но е особено хубаво, когато се съберат хора, всеки от тях носещ в себе си Любовта на своето изкуство...И творящи с Любов...
Капчици Любов с дъх на Планина ти изпращам, Краси!:)
цитирай
34. anastasiia - Да, eien,
19.05.2008 18:28
страшно много обичам работата си!:)
И се радвам, че по това си приличаме...:)
Поздрави, светли...Искрящи от капчици Любов!:)
...Капчици Любов приятелство...Капчици любов усмивки...:)))
цитирай
35. monna - Успехи и от мен!
20.05.2008 12:08
Бъди щастлива с работата си и приятелите!
цитирай
36. mmmmmmmmm - Радвам се за
20.05.2008 20:22
ежедневния ти досег с красотата!За ония чувства,които на талази прииждат и топлят душата и сърцето!
Мъъъъъничко ти завиждам...Ама бяла завист е това!:)))
Прегръщам те топло и ти желая усмихната вечер!:)))
цитирай
37. diamant1965 - Привет Вълшебнице!
20.05.2008 22:48
Благодаря ти от сърце за прекрасните стихове в този постинг! Жалко само, че липсваше музиката от пианото... Навярно си много щастлива, че можеш да общуваш с толкова интересни и талантливи хора! Радвам се, че те познавам, макар и виртуално! :)))
цитирай
38. anastasiia - monna:)
20.05.2008 23:38
Успехи и на теб!:)
Почувствах "дъжда от рози" в картината ти!:)
Благодаря ти...
цитирай
39. anastasiia - Ммммммарианка...:)))
20.05.2008 23:47
Ти самата си пълна с чувства, които топлят. Защото си от хората, които виждат красотата във всичко наоколо!...
Ммммммного те прегръщам:)))) Топло...и усмихнато...:)))
цитирай
40. anastasiia - Привет, Диамантче!:)
20.05.2008 23:57
Толкова се радвам, че стиховете са ти харесали!:) Те са малка частичка от стихосбирката "Пурпурна стихия"... И разбира се, под звуците на пианото,...под звуците на старинна френска музика, въздействат още по-силно!
Остава да прибавим капчиците Любов...И преживяването става неописуемо красиво...
И разбира се, добронамереността...усмивката...:)
И аз много се радвам, че се познаваме:) Толкова е хубаво, когато чувстваш, че някой разбира това, което мислиш, преживяваш...:)
цитирай
41. fenor - Макар и закъснял...
21.05.2008 14:49
..., поздрав и от мен! Чудесни гости си поканила. Много ми харесаха стиховете, а творбите на художника Т. Панайотов май ги знам, от друг блог. Е, желая ти успешни начинания и още много любов!:)))
цитирай
42. anlov - Ако не са подобия на "Цветя на злото",
21.05.2008 16:44
от стиховете винаги ти става хубаво-хубаво:)))

Благодаря ти, Ася!
цитирай
43. anastasiia - fenor,
22.05.2008 09:06
въобще не си закъснял! Винаги си "Добре дошъл"!:)
И ми е приятно, че си се докоснал до изкуството на моите гости в студиото...
А картините на художника Тихомир Панайотов си ги виждал в блога на skribezium. Дори последният му пост е посветен на изложбата на художника. Така че, можеш да разгледаш картините, ако искаш, точно там! Иначе изложбата е в Асеновград, от там е и самият художник...
Благодаря ти за пожеланията!:) Нека Любовта бъде и с теб!:)))
цитирай
44. anastasiia - anlov:)
22.05.2008 09:17
От хубавата поезия, винаги ни е хубаво...:) И то хубаво-хубаво:)))
То е като с хубавите книги:) Като с твоята книга, Ангел..:) Знаеш ли, надниквам при теб, прочитам по мъничко...Но искам да си отделя специално време и да те чета повече. И ще го направя!
И аз ти благодаря!...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anastasiia
Категория: Изкуство
Прочетен: 5895631
Постинги: 400
Коментари: 14490
Гласове: 49747
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930