Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.07.2009 12:17 - Шестте не - важни неща, които ме правят щастлива
Автор: tili Категория: Други   
Прочетен: 7597 Коментари: 26 Гласове:
13

Последна промяна: 05.08.2009 14:32



   Hel и katan ме поканиха в този приятен самоанализ. Да видим какво се е получило:
   1. Събуждането и сутрешните /или когато там дойде/ ритуали. Обикновено започва да ми звучи "Лачидарем ла мано" , даже понякога си го пея и под душа. Партнира ми Пласидо Доминго, разбира се! ;-)))

   2. Звуците на деня. Дори и от коли и моторни резачки. Обичам и звук на косачка за трева привечер. Да не говорим за музика, птички, дечица, кучета - всичко, което ми казва че около мен има живот !!!

   3.My computer, естествено! Без него как щях да ви познавам и да си дрънкам по скайпа с всичките си близки и далечни приятели?

   4.Дребните неща, които си забелязвам и ценя, защото ме отвеждат в неочаквани места и посоки. Кората на някое дърво.Жълто есенно листо на сивия паваж. Някое парче от керамика, изхвърлено на плажа може да ме запрати директно в разгара наТроянската война.Всичко свързано с история, археология, култура, цивилизация.

   5. Приятелска среща в кръчма. Да подпреш лактите на масата, да се усмихнеш, да погледнеш отсрещния в очите и : Хайде, казвай ...  Нека приказките да започнат сега! Кеф!!!

   6. Кино. Всякак, но любим ритуал ми е посещението на "Арена" Младост. Минаваш през въртящата врата и - книгите, касите, листовки за филмите. За да има време за размисъл - по-кратък вариант на т.5. Качваме се горе във "Виктория", кремсупичка с крутончета, обсъждане на филма. Билети, пуканки, вода, гледане. Повторение на т.5 някъде в града, обсъждане, спорове...

   Без тези неща бих могла да живея, за разлика от други, без които не бих могла. Но и едните и другите ме правят щастлива!

   И сега - като не зная как се пускат линкове, просто благодаря на hel и katan и подавам топката на:

   eleonoraknyazheva
   ivana59
   nikta6864
   elineli
   lubara
   panazea

   Моля и поканените да коментират под този пост, както е според правилата на Бу- инициаторката на това приятно забавление. God bless you all!!!



  

  



Тагове:   игра,


Гласувай:
13



1. ka4ak - много ми прилича на лексиконите от едно време!
18.07.2009 12:27
но е хубавооо и има живот!Усмихнат ден!
цитирай
2. tili - То си е май такова,
18.07.2009 12:31
но гледам, че и ти си се включил. Така се опознаваме по-добре. Усмихнат ден и на теб!
цитирай
3. katan - Направо си я изсипала!:)))
18.07.2009 12:57
По т.4 ни пиши заедно!:)))
Е,може и на Лексикон да прилича,но на мен ми се струва,че смисълът тук е по-дълбок...
Радвам се,че "пое топката"!
Не само я пое,но и здрараво я хвана!:)))
Да,това са неща,без които можем да живеем,но я си представи дните ни без тях...
До среща!:)
цитирай
4. eleonoraknyazheva - Напук на някаква си
18.07.2009 12:59
статистика, според която българите сме били най-нещастни, ще кажа:

1) Защо да съм нещастна, като си имам море и обожавам да си хапвам порция цаца или миди с биричка, като се наслаждавам на гледката от някое крайбрежно капанче? :)
2) Все още мога да пия вода от чешмата, което, според мои познати, в някои държави в чужбина вече било невъзможно.
3) Мога все още да си пийвам кафе, защото кръвното ми е ниско. Цигарите ги отказах по собствено желание, а не заради забрани или кризи. Тия дни ще стане една година вече. :)
4) Има още какво да оправям в дома си, което ме стимулира творчески и липсата на много пари накуп биха ме лишили от удоволствието да измисля поредното оригинално ноухау.;)
5) Щерка ми редовно ме разсмива с по някой типично детски бисер, без което не си представям и един мой ден.;)))
6) И накрая, но не на последно място - мога да драскам стихчета, рисувам, плета, шия, бродирам, майсторя разни нещица (т.нар. приложно изкуство), което може да не правя всеки ден, но самата мисъл, че го умея, ми действа успокояващо, че никога няма да скучая.

Толкова от мен, Лили.:) Сигурно не съм се сетила за още куп неща, но нали трябва да спазвам ограничението до 6. ;)
цитирай
5. tili - Много хубаво!
18.07.2009 13:04
А твоята щерка е безценно камъче! То и само това ти стига...
цитирай
6. tili - И малко Емили Дикинсън за нас
18.07.2009 13:21

В цъфтежа е целта. Когато
със своя разум слаб и смътен
цветенце някое съгледаш
и бегло го разгледаш пътем –

ти ролята не подозираш
на тази мъничка подробност
в това сияйно сложно дело –
на пеперудата подобно.

Да израстеш полека, да напъпиш
навреме и да не измръзнеш –
със червея и зноя да се бориш –
от вятъра да се изплъзнеш –

да не измамиш мъдрата природа,
като се трудиш неуморно:
да бъдеш цвете е дълбока
отговорност.

Превод : Цветан Стоянов
цитирай
7. lubara - tili, девойко мили! Знам, много хора ще са те поздравили!
18.07.2009 13:36
Точка 5. и точка 3. и аз ги любя.

ОТГОВОР
1. Созопол и Каваците през юни, и то първата половина. Сезонът не е започнал, всичко е чисто и подредено вече, слънцето е почти лятно, водата все още не толкова, но става.
А чувството, че си само на разузнаване, за два , три дни, и че отново ще дойдеш, но тогава сериозноооо, за поне десет дни. Чудесно е!

2. Плуването в морето, обикновено сам, разбира се. Далеч зад шамандурата, особено когато на брега има вълни, а навътре водата подскача , по-мощна и спокойна, когато ти са навътре, а на далечния бряг са тези, които се плацикат и не могат да усетят какво е да се втурваш срещу вълната, да се обръщаш по гръб, за да те заслепи слънцето, и когато излезеш навън, мускулите ти да са набъбнали и изтощени.

3. Горе на Централна Стара планина, наоколо да е все планина, да е зелено, тихо, вятърът , когато се излегнеш , където ти падне, да е над шапката ти, да се обърнеш с очи към облаците и да не мислиш за нищо.

4. Бира, студена, с бате Наско. Или като му се обадя, да каже: "Кога ще се видим". Винаги го казва.

5. Да съм с жена ми, но преди десет години, да е надвечер, да се спускаме от Каваците надолу през Харманите към Стария град, след като си се катерил по шосето откъм Смокините, да се ширне морето пред теб, да е бурно, но не много, да те разхлажда вятъра и да предчувстваш вкуса на пържената риба, там в някоя кръчма, която ще си избереш, когато се умориш от тълпата в центъра, пред амфитеатъра.

6. В последните три години. Да напиша нещо, което предния ден изобщо не ми е било в ума. Да го лашна в няколко сайта, и след месец да се чудя, как съм могъл да го измисля!
цитирай
8. tili - Приемам, приятелю!
18.07.2009 14:02
Прекрасно. Без това за бате Наско и Среднобалканските дебри. И твоето недостижимо за мен писане. Другото ми е любимо. Памет, памет, Любо! За пътя от Каваците до Созопол през лозята и пясъците към Харманите.Само че - преди повече от 10 години всичко застроиха и разкопаха. А за морето и точно това и точно в този сезон - мога да изпиша томове! Пак си се размахнал щедро и на широко, брат'чед ;-))) Благодаря ти!

цитирай
9. lubara - Поздрави, tili !
18.07.2009 15:09
Аааа, бате Наско няма да го пипаш! Знаем се от 66-та, приятели сме от 69- та. Ха, то четиридесет години точно.
А централна Стара планина е незаменима. Хайде, среща другата седмица в Априлци. От квартал Видима до хижа Плевен-само час път. Стръмничък, но не е опасно много. После те оставяме на хижа Плевен, на другия ден отново те взимаме. Там има страхотна гледка, има барче, манджички, ще изкараш един ден, какво толкова.
После ще искаш още, сигурен съм!
П.С. Със Симчо , ако искаш, ще ти носим статива! Знаеш ли какви картини можеш да нарисуваш, нямам думи!
цитирай
10. tili - Може би ще си
18.07.2009 15:23
ходя аз малко до Варна при приятели, но не на плаж. До Каварна има един миден развъдник с кръчме - не ти е работа ;-))) Но благодаря за поканата! Да поздравиш бате Наско! Просто не го познавам, но щом ти е стар приятел - значи е готин!
Стръмничък път - как не! Стигат ми кулите на Нотр Дам за тази година ;-)
цитирай
11. compassion - Бре tili, права си!
18.07.2009 16:55
За къде сме без My computer? Непростим пропуск. Сега и да се разкайвам и да се тръшкам, все тая. Надявам се той милия да ми прости пренебрежението в текста, защото то иначе, аз не го изпускам от погледа си. Ами така де, в него са всичките ми приятели от цял свят.
Поздрав, Руми
цитирай
12. elineli - Ето ги
18.07.2009 16:57
и моите шест подстрекателко ,ТилиЛили :))))))

1.Шумът на морето привечер,на едно точно определено място,където камъните въздишат при отлив.
2.Целувката от сина ми за лека нощ.
3.Текила на разсъмване с любимата ми приятелка на шезлонгите по плажа.
4.Търсене на нещо си из сайтовете и намиране на друго много по интересно от търсеното,както например вчера ми се случи с Влюбените разкази на Димитър Шумналиев.Хвърли им едно око Тили :)))
5.Откриване на разни листчета изписани с понякога странни и за мен самата неща из чантите ми.
6.Споменът за една трапчинка,която обичам на фона на най древния джаз...

Дано ти е било интересност,Диригенте :))))
цитирай
13. lubara - Туй морските хора сте опасни!
18.07.2009 17:01
Ей, това 3. -тото на elineli много ме впечатли!
цитирай
14. compassion - Таковата... чакай, чакай
18.07.2009 17:03
то аз не че да се оправдавам и да търся там някакви си косвени доказателства, но аз таковата, там нали пиша за информацията (независимо от източника). Е, вие можете ли да ми кажете по-голям източник на информация от Google, любезно предоставен от моя сладък лаптоп?
Е, възстанових взаимната ни любов с него... уфффф, и компютрите си трябва да ухажваме, че закъде сме без тях в тия времена.
цитирай
15. elineli - Ами ,Лю
18.07.2009 17:12
русалкови неща.За шушукане :))))
Поздрав за теб пътешественико ...от безопасната аз :)))
цитирай
16. tili - Ами compassion, аз съм много внимателна с
18.07.2009 17:38
машинариите, защото съм пълен технически профан. Убедена съм, че в тях има душа ;-))) Понякога, когато колата ми не пали веднага я погалвам по таблото и казвам:"Хайде, миличка, нали знаеш, че те обичам!" И тя - цък - готово! А синът ми вика "Мамо, ти няма ли да порастнеш някога? " Няма пък!!!
цитирай
17. enige - Животът се състои от подробности, ...
18.07.2009 17:44
Животът се състои от подробности, да!
Всичко е важно. А най-важното е как го осмисляш.
цитирай
18. tili - ЕлиНели, богиньо морска!
18.07.2009 17:50
Нарочно ви поканих с Княжна, за да видя на какво се кефят сирените, когато са на суша ;-)))
И в общи линии, виждам че са почти като нас - простите смъртни. Само дето аз бих заменила текилата с Кампари или едно бърбънче. По т.6 мълчааа. Но пък обичам също древен джаз. Бикс Байдербек, например - "Sentimental baby are you"
цитирай
19. tili - enige,
18.07.2009 17:54
По принцип съм съгласна, но тук не става много дума за мислене / поне при мен/, а за поглед през душата. Привет!
цитирай
20. hel - Поздрав за поста, Тили!
18.07.2009 18:56
Особено ме впечатли с 2 точка. И аз обичам звуците на деня, които ми подсказват, че наоколо има живот. Моторни резачки не съм чувала отдавна, но ти ми ги припомни. Преди много години от едната страна на блока имаше къщички и от там идваха звуци като кудкудякане, плискане на вода по двора - звуци на селски бит. Тогава минаваха и каруци, даже крави пасяха. Беше невероятно. От другия балкон пък бяха типичните звуци на панелния квартал. Сега е по-бедно на звуци.
Не ми пречат даже звуците от околните апартаменти.
Благодаря, че се отзова и че ми припомни позабравени гледки и звуци.
цитирай
21. tili - Аз ти благодаря
18.07.2009 19:07
за подкрепата hel ! Размисли ме и ме поизмъкна от разни съмнения. И ето - родих шедьовър - ;-)))))))))))хахахах
Хубаво е да си припомни човек забравени неща, които си мисли. че са бевъзратно отминали.
цитирай
22. ivana59 - Благодаря! :)))
18.07.2009 20:02
Умрях за красота, но тъкмо
във гроба ме зариха,
и друг един - умрял за правда -
до мене настаниха.

"Защо - той тихо ме попита -
умря?" - "За красотата."
"А аз за правда. Все едно е.
Ние двамата сме братя."

И през пръстта се заприказвахме -
като добри роднини, -
додето мъх покри устата ни
и имената скри ни.

Емили Дикинсън
Превод: Цветан Стоянов
цитирай
23. tili - Ивана,
18.07.2009 20:48
И правдата и красотата са божествени. Както и стиховете на Емили Дикинсън.
А ти си написала прекрасен пост за живота в твоя блог. Как ми се иска да погоним пръчката с Тото! Дори и да ни отвее при магьосника от ОЗ ;-)))
цитирай
24. ivana59 - :)))
18.07.2009 21:39
О, той само това чака... :)
цитирай
25. nikita6864 - Тили, почти всеки ден се случва по едно малко нещо, което ме е накарало да се усмихна :-)
19.07.2009 19:21
Колкото до самото щастие, ще цитирам една чужда мисъл, която често ми изниква в съзнанието, когато се опитваме да го дефинираме:
"Истинското щастие е нещо отрицателно: то е липса на нещастие" ...
цитирай
26. tili - Радвам се,
19.07.2009 19:44
че допълни общата картина и с тази дефиниция ;-)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tili
Категория: Други
Прочетен: 4687976
Постинги: 435
Коментари: 9213
Гласове: 41690
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930